Mobalpa

Opening nieuwe cash converters in hoei: Snel verkopen en beter kopen dankzij kwaliteitstweedehands

Lokaal ondernemerschap en nieuwe jobs

Het succes van Cash Converters is voor een stuk te wijten aan de actieve bijdrage van de groep aan de opkomst van een nieuw verbruikspatroon – het duurzame hergebruik van producten die nog prima functioneren. Maar Cash Converters dankt zijn uitstekende reputatie en succes in België ook aan de zin voor ondernemerschap en de kwaliteit van de opleiding.

Christian Kairis is een zaakvoerder en ondernemer die aan de basis ligt van de opening van de vestiging in Hoei. Christian kent het concept van de Australische leider door en door. Hij was al verantwoordelijk voor het verkooppunt in Verviers en aarzelde niet wanneer de opportuniteit zich voordeed om Cash Converters België nog wat dichter bij het symbolische getal van de dertig Belgische vestigingen te brengen. Christian laat zich hierin bijstaan door een vennoot die hij zelf opleidde. In 2008 nam hij immers Kevin Delrez in loondienst aan voor zijn vestiging Verviers. Acht jaar wordt dezelfde Kevin verantwoordelijk voor het beheer van de nieuwe winkel in Hoei. Een derde partner in de persoon van Gérard Godbil, die momenteel de winkel in Verviers runt, wordt ook nauw betrokken bij het project in Hoei.

« Dit versterkt de voldoening die men voelt als ondernemer”, verduidelijkt Christian Kairis.

« Als je een van jouw medewerkers ziet groeien in jouw organisatie en, na een grondige opleiding de stappen zetten naar het ondernemerschap binnen dezelfde structuur, bevestigt dit het gevoel dat onze aanpak de juiste is”, vertrouwt Christian Kairis toe.

De opening van de winkel in Hoei is goed voor vier extra jobs : “de vier medewerkers werden aangenomen op basis van hun specifieke ervaring en bevoegdheden in verschillende segmenten van het aanbod van Cash Converters. Dit stelt ons in staat onze klanten, zowel kopers als verkopers, optimaal bij te staan met het beste advies en knowhow”. In totaal creëerde Christian Kairis in het kader van zijn Cash Converters- activiteiten al 16 jobs.

Duurzaam hergebruik : de sleutels van het succes

Cash Converters, de wereldleider in kwaliteitstweedehands, met meer dan 700 winkels wereldwijd verspreid, telt vandaag 29 vestigingen in België, waarmee het meer dan 1 miljoen klanten bereikt.

Het succes van de keten valt in de eerste plaats te verklaren door de mentaliteitswijziging die, sinds meerdere jaren, geleidelijk aan tot stand gekomen is bij alle categorieën van de bevolking. Studenten, kaderleden, zelfstandigen, gepensioneerden…. Het cliënteel van Cash Converters is zeer heterogeen, maar deelt een gemeenschappelijk standpunt, dat op gezond verstand berust.

Enerzijds is het een kwestie van geen artikel weg te gooien, dat op nog goed functioneert en een zekere waarde heeft, maar waarvan men geen gebruik meer maakt. Anderzijds steunt de filosofie van Cash Converters op « de slimme aankoop », namelijk niet de volle pot gaan betalen wanneer er een perfect alternatief bestaat.

.« Onze klanten bezoeken ons zowel vanuit een economisch als een ecologisch perspectief», verklaart Chantal Heymans, General Manager van Cash Converters België. « Wanneer een klant iets koopt of verkoopt bij Cash Converters, weet hij dat hij een goede zaak doet, terwijl hij tegelijkertijd zelf bijdraagt tot een duurzamer economisch model».

Ook al kent de sector van de tweedehands een groot succes op het internet, toch is de belangstelling voor echte, fysieke winkels, groot, wat op verschillende manieren te verklaren valt : “we hebben allemaal thuis, op de zolder, de garage of in de kelder, wel een artikel liggen dat wij dubbel hebben, een geschenk dat wij nooit geopend hebben of een product waarvan men geen gebruik meer maakt maar nog prima functioneert. De aanhangers van het Cash Converters-concept verklaren zich dan ook gelukkig dat geld dat ligt te slapen, te kunnen verzilveren, snel en in alle transparantie, door langs te komen in een van onze 29 winkels. Velen verkiezen ook een zekere veiligheid en respect van hun privacy. Ze willen dan ook liever met ons onderhandelen, in onze winkels, met ons personeel dat speciaal hiervoor opgeleid is, in plaats van een rechtstreekse onderhandeling te moeten aangaan met een potentiële koper van hun waren”, bevestigt Chantal Heymans.

Smartphones, tablets en flatscreens, maar ook sportartikelen en klein huishoudelectro om maar een aantal productcategorieën te vermelden… het succes van Cash Converters berust uiteraard ook in het brede gamma artikelen, waaronder alle voorbeelden van de laatste technologische ontwikkelingen. Bron: persbericht


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis