eyes + more

The Body Shop wil meest duurzame en ethische bedrijf ter wereld worden

Dit jaar viert The Body Shop haar veertigste verjaardag. Naar aanleiding daarvan gaf de keten haar toekomstplannen prijs. De nieuwe duurzaamheidscampagne krijgt de slogan ‘enrich, not exploit' of ‘verrijken en niet uitbuiten'. Tegen 2020 wil The Body Shop veertien doelstellingen bereiken om uiteindelijk het meest duurzame en ethische bedrijf ter wereld te worden.

The Body Shop zal bijvoorbeeld door het gebruik van natuurlijke ingrediënten 10.000 hectare bos en natuur beschermen. Ook zal het energieverbruik in de winkels jaarlijks met tien procent laten dalen. Er wordt gewerkt aan een aan een innovatieve verpakking vervaardigd uit afgevangen CO2. Dit moet een alternatief zijn voor het gebruik van plastic op basis van olie. Daarnaast moet de ecologische voetafdruk van alle productcategorieën elk jaar kleiner worden.RS


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis