eyes + more

Carrefour lanceert Easy als nieuw winkelconcept

Easy zal op termijn zo'n honderd winkels in België tellen en voornamelijk klanten ontvangen die er dagelijks hun aankopen komen doen, zegt Carrefout in een persbericht. Extra aantrekkelijk moeten de lokale promoties zijn die klanten dagelijks zullen vinden.

Eenvoudig
Naast de Hypermarkten Carrefour, Market supermarkten – waar de klant zijn boodschappen meermaals per week doet – en Express die snelle maaltijdoplossingen aanbiedt, start Carrefour België nu dus met een vierde formule dat zich qua formaat en aanbod tussen Market en Express bevindt. De verkoopvloeroppervlakte zal tussen de 400 en 800 vierkante meter zijn. Zoals de naam doet vermoeden, biedt Easy voornamelijk verse producten aan die men dagelijks, snel en eenvoudig in de winkel koopt, stelt de formule. Met dit concept beantwoordt Carrefour naar eigen zeggen de vraag van de consument die steeds meer verse producten wenst te eten, zonder hiervoor veel te hoeven betalen.

Brood
De winkel bestaat grotendeels uit verse producten als groenten, fruit, vlees, vis en een ruime keuze aan vers in de winkel gebakken brood. Het aanbod wordt verder aangevuld met wat droge voeding en een beperkte keuze niet-voedingsproducten, waaronder basisproducten in drogisterij, parfumerie en hygiëne.

Lokaal

Carrefour noemt het aanbod verse producten en de daarbij horende scherpe lokale promoties en aantrekkelijke prijzen kenmerkend voor Easy. Naast de promoties die aan de lokale klant worden aangepast, hanteert Easy ook ruime openingsuren, zoals de zondagsopening, die aan de klant van de winkel zijn aangepast.

Test
Carrefour België testte het winkelconcept Easy ongeveer twee jaar lang uit. Klantenbevragingen, studies en alle testen tonen volgens de formule aan dat er in België ruimte is voor dit nieuw en onderscheidend winkelconcept. Op dit moment zijn er twee Easy buurtsupermarkten te vinden namelijk in Antwerpen en Sint-Kwintens-Lennik. De bedoeling is dat er voor het einde van het jaar nog eens zes Easy-winkels de deuren openen.

Bron: Levensmiddelenkrant


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis