Registreren

2012: een moeilijk jaar voor Autogrill

Zijn omzetcijfer bedroeg €6,077 miljard, een stijging met 4% bij huidige wisselkoersen (-0,1% bij gelijke wisselkoersen), terwijl de netto winst van €96,8 miljoen een daling is met 23,4% tegenover die van 2011.

De economische situatie in Europa en meer specifiek in Italië heeft zijn gevolgen op het verkeer en dus ook op de business op de autosnelwegen, maar gelukkig werd dit gecompenseerd door de verkoop op de luchthavens en de catering in de Verenigde Staten, Latijns Amerika en het Midden Oosten.

In België en Luxemburg is de groep sinds 1988 aanwezig als gevolg van de overname van AC Restaurants & Hotels, met meer dan een honderdtal exploitaties; de groep is echter vooral gekend voor de licenties die hij heeft van merken zoals Starbucks Coffee (9), Pizza Hut (8), Délifrance (6), Panos (5), Quick (3), Belgian Beer Café en Delhaize Shop `n Go (2 van elk) en PointPost (1) op de autosnelwegen, luchthavens en stations. Bovendien exploiteert Autogrill Belux zijn eigen merken zoals Beaudevin, Ciao, Black Pearls, Grab&Fly en Sports Bar.

In de eerste twee maanden van 2013 is de verkoop van de groep gestegen met 1,1%, maar de sector van de Italiaanse autowegen blijft zwakte vertonen.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis