Mobalpa

Carrefour test een virtuele supermarkt uit

De Delhaize groep heeft het dit jaar april uitgeprobeerd, en wel in de hal van het Centraal Station van Brussel met zijn "Delhaize Direct Kubus".

En in augustus heeft Tesco het eveneens uitgetest op de reizigers in de luchthaven van Gatwick, met 10 gigantische, witte schermen met backlight, die leken op grote ijskasten, en waarbij men kon bladeren doorheen de 80 beschikbare producten, hun streepjescode scannen via een speciale mobiele applicatie, om zo zijn boodschappenmandje vol te laden en zijn boodschappen te doen. Deze producten kunnen dan aan huis geleverd worden, op een tijdstip naar keuze, wanneer de reiziger terug thuis is.

Nu is het dus de beurt aan Carrefour, dat van 2 oktober tot 18 oktober een "virtuele supermarkt" uittest in het station Part-Dieu in Lyon, in een lichtgevende kubus van drie meter zijde, waarop de streepjescodes staan van meer dan 300 producten, volgens hetzelfde principe dat ook Delhaize gebruikt heeft.

Het experiment zal daarna voortgezet worden in Parijs, in de Gare du Nord, van 10 tot 31 oktober. Het zal interessant zijn om de resultaten te zien van de gebruikers, en wie weet, een nieuwe test mee te maken bij onze Belgische warenhuizen.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis