Een "medische" self-scanning bij Albert Heijn

Albert Heijn gaat echter nog een stapje verder: met de scanning steekt het klanten die aan een allergie lijden een handje toe bij hun aankopen. De keten personaliseert het opzoeken voor mensen met een allergie. Indien de klant zijn allergieën vermeld heeft in het profiel van zijn getrouwheidskaart, zal hij, zodra die kaart ingescand is, zijn aankopen met een gerust gemoed kunnen doen. Want wanneer een ingescand product een ingrediënt bevat dat zijn allergie opwekt, dan wordt hij verwittigd via een boodschap, bijvoorbeeld: "Opgelet, dit product bevat gluten", voor wie allergisch is aan gluten.

Een prachtig initiatief dat het leven vergemakkelijkt voor mensen met een allergie. Die moeten immers vaak de samenstelling van producten die zij aankopen proberen te ontcijferen: de lettertjes op de etiketten zijn steeds minder leesbaar, en de hoeveelheid informatie die het etiket wettelijk moet bevatten wordt steeds groter.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis