Registreren

Subway: Waarom we winkels sluiten

De meeste tekenen dat de verandering bij Subway onvermijdelijk is, zijn vooral zichtbaar in de fysieke winkels: 's werelds grootste restaurantbedrijf, dat momenteel een dalende omzet kent, heeft de afgelopen jaren honderden winkels gesloten om zich alleen op de meest gunstige locaties te richten. En bij de resterende restaurants heeft Subway een nieuw interieurdesign en frisse fysieke kenmerken aangebracht om het imago van het 54-jarige bedrijf nieuw leven in te blazen.

Subway komt met nieuwe menu items over de hele wereld

Achter de schermen hebben culinaire teams echter sterk geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling dat het menu van het merk de komende jaren wellicht zullen veranderen. "We evolueren in een positieve richting", zegt Fertman, een 38-jarige veteraan van het merk. "We gaan de goede kant op, want we bouwen aan een merk dat sterker dan ooit tevoren zal zijn".Subway new menu

Subway heeft de laatste jaren geworsteld om zijn dominante positie in de sandwicharena te handhaven: de totale verkoop van $16.2 miljard in 2018 was $390 miljoen minder dan het jaar daarvoor. En het merk sloot meer dan 1.000 winkels in de V.S. - iets meer dan 4 procent van de totale omzet in 2018. Dat volgde op de sluiting van ongeveer 900 eenheden in 2017. Desondanks zeggen managers dat de jarenlange inspanning om locaties te analyseren wel zijn vruchten afwerpt, omdat men zich op die manier kan concentreren op de meest gunstige winkels.”

 "Ik denk dat we een kleinere maar sterkere voetafdruk hebben", zegt Fertman. "Dus we gaan de goede kant op en we hebben de relatie met de franchisenemers versterkt.

De menuwijzigingen passen in het ruimere kamer van de modernisering van Subway : Tot nu toe zijn meer dan 1.200 restaurants in 40 landen gerenoveerd met het Fresh Forward design, dat een helder kleurenpalet, nieuwe kiosken en digitale menuborden bevat. Fresh Forward is verplicht voor alle nieuwe locaties en helpt de verkoop, het verkeer en de klanttevredenheid te verhogen. Bovendien investeerde Subway meer dan 80 miljoen dollar in het Fresh Now programma, dat maatwerk aanmoedigt met nieuwe sauzen, toppings en drankmogelijkheden. Het nieuwe ontwerp, dat reeds van toepassing is in 14 landen, zal dit jaar in bijna alle Amerikaanse restaurants worden geïntroduceerd zonder kosten voor de operators.

Een nieuw design zou precies kunnen zijn wat Subway nodig had

De laatste weken, kondigde Subway aan dat ze met verkopers zouden samenwerken om $10.000 aan toelagen aan te bieden, zo’n kwart van de remodelkosten, om franchisegevers te helpen de Fresh Forwards ontwerpen te introduceren, en minder ontwerpen van Fresh Start te gebruiken.

Subway franchise new store design

"Een goed nieuw winkeldesign kan de zaken vooruit helpen. ik denk dat dit absoluut het juiste is om te doen. " zegt Matthew Mabel, voorzitter van consultancy Surrender Inc. "Winkeldesign is nooit de kracht van Subway geweest. De sandwich is hun sterke punt geweest en de gezonde boodschap is hun uithangbord. Als zij kunnen moderniseren, zou dat de zaken werkelijk kunnen veranderen. “


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis