Registreren

Luisteren naar klanten en medewerkers werpt zijn vruchten af

Tevreden medewerkers, tevreden klanten

De lancering van McDo 2.0 in deze restaurants werd permanent geëvalueerd. Met deze feedback van de klanten heeft McDonald's zijn service bijgestuurd.

De eerste resultaten vertellen ons dat de meerderheid van de klanten aangenaam verrast is, hoewel ze dit niet van McDo hadden verwacht. "De meeste klanten reageren positief op de bediening aan tafel. Zo moeten ze bijvoorbeeld niet meer in de wachtrij aanschuiven voor hun bestelling, kunnen ze al plaatsnemen zonder plateau in de hand, kunnen ze hun kinderen al in de speelruimte laten spelen in afwachting van hun bestelling, enzovoort.”, verklaart Muhudin Aydin, Restaurant Manager die verantwoordelijk was voor de implementatie van McDo 2.0.

In het begin vreesden bepaalde klanten dat de bestelzuilen een negatieve impact zouden hebben op het menselijk contact en de tewerkstelling. “Maar het tegendeel is waar, door de bediening aan tafel is er net meer menselijk contact tussen de klanten en onze medewerkers. Bovendien heeft McDo 2.0 één à twee extra arbeidsplaatsen gecreëerd in de restaurants waar het geïmplementeerd werd. We hebben dus eigenlijk meer personeel nodig: om de klanten te begroeten, ze te begeleiden bij de bestelzuilen en ze aan tafel te bedienen.”, voegt Muhudin Aydin toe.

Maar klanten zijn niet de enigen die voordeel halen uit deze evolutie. De nieuwe service heeft ook gevolgen voor de medewerkers van McDo, die opgeleid werden om de nodige vaardigheden te verwerven. Ook zij lijken heel tevreden met het nieuwe systeem, omdat ze zo meer contact met de klant en meer flexibiliteit hebben. In 2017 wordt McDo 2.0 dan ook aan hetzelfde tempo verder uitgerold en ontwikkeld.

Technologie ten dienste van de mens

Voor McDonald's België moet elke vorm van digitalisering op de eerste plaats ondersteuning bieden aan zijn medewerkers en zijn klanten. "De technologie zorgt ervoor dat we dichter bij onze klanten kunnen staan en steeds meer menselijk contact kunnen hebben.", stelt Kristel Muls. McDonald's voerde dit jaar dan ook een nieuwe klantentevredenheidstool in. Daarmee kan er nog beter en efficiënter naar de feedback van de klanten geluisterd worden, onmiddelijk na hun bezoek aan het restaurant.

2016, een succesvol jaar

In de loop van 2016 werden er 4 restaurants vernieuwd: Messancy, Kortrijk, Anderlecht en Dendermonde. De restaurants werden volledig gerenoveerd om te voldoen aan de behoeften en wensen van de klant. Daarnaast werden er 3 nieuwe restaurants geopend in Wijnegem, Sterpenich en Docks Bruxsel. "We zijn blij te zien dat de initiatieven die we nemen om onze klanten dagelijks tevreden te stellen positief worden ontvangen. McDonald's België en zijn franchisenemers hebben samen voor een totaal van € 12.000.000 geïnvesteerd in België. In 2016 hebben in totaal 44,5 miljoen klanten hun vertrouwen in ons getoond, wat 2,5 miljoen meer is dan het jaar voordien. We blijven elke dag innoveren; we doen dat zowel voor onze klanten als voor onze medewerkers. We blijven naar hen luisteren om onszelf continu te kunnen verbeteren en zo goed mogelijk te kunnen voldoen aan hun verwachtingen", voegt Kristel Muls toe.

Daarnaast heeft McDonald's België een 3-jarig contract met de Belgische nationale voetbalploeg ondertekend. McDonalds is fan van de Rode Duivels, maar vooral ook fan van alle Rode Duivels-fans, daarom werd het gamma aangepast tijdens het EK 2016. Zo lanceerde McDonald's de Red Devil Burger, konden coole gadgets gewonnen worden en werd de Player Escort wedstrijd gelanceerd, waarbij 11 jonge Belgische fans samen met de Rode Duivels het veld mochten betreden.

2016 was tevens een succesvol jaar met de lancering van het nieuwe Maestro gamma: een selectie van hamburgers met dat tikkeltje meer. Zo zijn er de Generous Jack, de Amazing Angus, de Juicy Jane en de Magnificent Maurice, die deel uitmaken van deze reeks burgers met verrassende smaken en ingrediënten.

Engagementen ten opzichte van de medewerkers

 In 2015 heeft McDonald's België zich concreet geëngageerd ten opzichte van de Belgische samenleving. De engagementen bestonden uit het creëren van 500 nieuwe arbeidsplaatsen en het bieden van 250.000 uren opleiding aan zijn medewerkers, dit alles tegen einde 2017. In 2016 werden er 305 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd. De McDonald's familie bestaat nu uit 3.969 medewerkers die reeds 80.700 uren opleiding gekregen hebben.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis