Vandelanotte accountants voor de Franchise wereld

Domino's maakt gebruik van Facebook om bestellingen op te nemen

Om het gesprek met Domino's te beginnen op Facebook, moet de klant een emoji van een pizza sturen. Waarna een automatische bot het gesprek met de klant aangaat. Hierbij kan de klant elke pizza bestellen, maar de klant kan ook een oude order herhalen. Ten slotte kan je aan de bot vragen hoe ver de bestelling al is.

Chief digital officer Dennis Maloney van Domino's geeft een toelichting: ‘We weten dat consumenten heel veel via messaging met elkaar communiceren, dus wisten we dat we die mogelijkheid moesten toevoegen voor bestellingen'

Het bedrijf ,met alleen in Nederland al 161 franchisenemers, wordt wel vaker als innovatief gezien. Domino's was één van de eerste bedrijven waarbij bestellingen via de Apple Watch gedaan konden worden. Ook was het in Nederland vanaf afgelopen zomer mogelijk om bestellingen per SMS te plaatsen. Dit werd gedaan nadat het in Amerika en Australië al geïntroduceerd was. bron: www.denationalefranchisegids.nl


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis