Vandelanotte accountants voor de Franchise wereld

Belgische bedrijven zijn goed in afhandelen consumentenklachten

Belgische bedrijven zijn goed in het afhandelen van consumentenklachten. Uit onderzoek van de Economische Inspectie blijkt dat in bijna 90 procent van de gevallen alle regels gerespecteerd worden. De Economische Inspectie voerde 138 controles uit en moest amper 17 waarschuwingen geven aan bedrijven die de klachten niet goed hadden afgehandeld. In deze gevallen ging het voornamelijk om een gebrek aan communicatie waarbij de nodige informatie onvoldoende aan de klant wordt doorgegeven.

Het is belangrijk dat bedrijven hun algemene contactgegevens ter beschikking stellen alsook het telefoonnummer en e-mailadres van hun klachtendienst. Bovendien moeten ze zo snel mogelijk reageren op klachten en die grondig behandelen om tot een oplossing te komen.

Chantal De Pauw, woordvoerster van de FOD Economie, verklaart dat dit algemeen onderzoek aantoont dat ondernemingen de klachten die ze van consumenten ontvangen goed opvolgen. “Een snelle en correcte afhandeling van klachten is cruciaal voor het imago van een onderneming en van groot belang voor het vertrouwen van de consument in die onderneming”, aldus Chantal De Pauw.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis