Albert Heijn Franchise

Pizzahut test intelligente robots

Klanten die Hot Wings of een Party Bucket willen bestellen in de Original+ concept store van KFC in Shanghai, kunnen voortaan hun wensen doorgeven aan een intelligente robot, die luistert naar de naam Du Mi.
De robot, die een rechthoekig hoofd heeft en een vaasvormig lichaam, helpt klanten bij het bestellen en betalen. Stemherkenning, een slimme zoekmotor en holografische projectie zijn slechts enkele van de kenmerken. Du Mi werd ontwikkeld door Baidu, een toonaangevend Chinees internetbedrijf, en wordt bij KFC voor het eerst in een commerciële omgeving ingezet.

Ook de collega's van Pizza Hut geloven in het potentieel van robots. Pepper, de menselijke robot die oorder ook al door Carrefour werd uitgetest, gaat voor de pizzaketen klanten begroeten en betalingen aannemen in Aziatische restaurants.


Het project is een samenwerking met MasterCard. De bedoeling is om de klantervaring persoonlijker te maken dan het geval zou zijn met zelfbedieningskiosken.
Pepper is namelijk een robot die emoties herkent. Bron: RetailDetail


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis