Mobalpa

2015 was winstgevend jaar voor Belgische winkels Albert Heijn

CEO Dick Boer en CFO Jef Carr hebben deze week bevestigd dat de Belgische filialen van Albert Heijn in 2015 voor het eerst winst hebben gemaakt. Het is nog niet duidelijk of de winkels ook dit jaar winstgevend zullen zijn, want door de fusie met Delhaize is het mogelijk dat acht winkels de deuren moeten sluiten van de Belgische Mededingingsautoriteiten.

CEO Dick Boer liet intussen aan de krant De Tijd weten dat: “pas na het officiële oordeel en nadat Ahold en Delhaize zijn gefuseerd, we kunnen beginnen werken aan de toekomstige strategie in België. Nu hebben we nog geen overzicht van elkaars prestaties. Maar wat er in juni, toen we onze fusie aankondigden, gezegd geweest is, blijft gelden: Delhaize blijft in België het voornaamste merk van de nieuwe groep.”

Bij Ahold is gebleken dat Bol.com nog steeds niet winstgevend is, maar daar maakt de Nederlandse keten zich geen zorgen om. CEO Jef Carr liet weten dat er nog geen winst gemaakt wordt omdat er nog volop geïnvesteerd wordt in het businessmodel. Zo zou er in 2015 en 2016, 60 miljoen euro geïnvesteerd worden om de merkbekendheid te vergroten, de website te verbeteren en nieuwe producten aan het aanbod toe te voegen. PB


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis