McDonald's lanceert gepersonaliseerde hamburgers en bediening aan tafel

In het nieuwe concept kunnen klanten aan een digitale zuil in het restaurant bestellen. Ze kunnen hun eten personaliseren door zelf hun hamburgers en menu samen te stellen. Vervolgens worden de hamburgers aan tafel geserveerd. Aan tafel serveren betekent ook meer werkgelegenheid: in restaurants waar er wordt gewerkt met het nieuwe concept, worden twee extra werknemers in dienst genomen.

Het nieuwe systeem is al in zeven van de 74 Belgische restaurants ingevoerd. Uit deze restaurants blijkt dat de overgrote meerderheid van de klanten voor de digitale zuilen kiest. Zo opteert 95% in het restaurant in Sint-Pieters-Leeuw voor de digitale bestelling. Dit jaar wordt het in nog 20 restaurants uitgerold. Of het in alle Belgische restaurants zal worden toegepast, hangt af van een evaluatie. De eerste signalen zijn alvast positief.

Het nieuwe concept is ingevoerd om stress te vermijden. Klanten in België schuiven volgens communcatiedirecteur Kristel Muls altijd netjes aan aan de kassa, waardoor lange rijen ontstaan. De stress zou te maken hebben met de typisch Belgische beleefdheid want eenmaal voor de kassa ontstaat er bij de klant een sociale druk door de grote wachtrij achter hem waardoor hij stress ervaart.PB


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis