Mobalpa

Blokker Holding start uitrol dynamische prijzen

Blokker Holding is sinds vorig jaar begonnen met de uitrol van dynamische prijzen. Het is een bewuste keuze om dynamische prijzen enkel te gebruiken bij producten die alleen online verkocht worden. Zo wordt vermeden dat de fysieke prijskaartjes in de winkels meerdere keren per dag vervangen moeten worden. Blokker Holding heeft namelijk een beleid om de prijzen online en offline gelijk te houden. De prijs voor elektronische prijskaartjes zou voorlopig nog te hoog liggen.

Manager pricing Jos Mulder van Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, legt uit aan RetailWatching dat het vandaag niet meer mogelijk is om zonder geautomatiseerde prijzen te werken als je als bedrijf in lijn wil blijven met de alsmaar veranderende markt.

De manager gelooft ook in de toekomst van gepersonaliseerde prijzen, waarbij de ene consument een andere korting zal krijgen dan de andere. Hij legt uit dat iemand die jarig is, bijvoorbeeld de eerste vijf euro cadeau krijgt. Voor een bepaald product betaalt de klant dus een andere prijs. Die korting is volgens Jos Mulder in feite een verkoopterm voor het mogelijk maken van een andere prijs.PB


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis