Mobalpa

Gisteren drukste dag ooit voor e-commerce in Benelux

De week voor Kerstmis is sowieso één van drukste periodes, zowel online als offline, maar steeds meer klanten blijken dus hun cadeautjes online te kopen. Voor webshops is de maandag voor Kerstmis traditioneel de drukste dag van het jaar: dan rest er immers nog voldoende tijd om het pakje thuis geleverd te krijgen en onder de kerstboom te leggen. Coolblue groeit sowieso al als kool, maar deze week is dit extreem. Er worden zo'n 360 werkkrachten in de magazijnen ingezet om alles op tijd buiten te krijgen. Voor 23.59 uur besteld, is morgen immers gratis in huis. We doen er dan ook alles aan om deze belofte waar te maken”, aldus Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Bij bol.com en Coolblue, allebei van Nederlandse oorsprong, winkelen ook steeds meer Belgische klanten. Zo groeide het aantal Belgische klanten bij bol.com dit jaar met 300.000 naar een totaal van 1,3 miljoen klanten.“Steeds meer Belgische consumenten weten ons te vinden voor hun kerstinkopen; nog nooit ontvingen we zoveel bestellingen uit België”, bevestigt Kiki Lauwers, directeur België bij bol.com. “Belgen geraken meer en meer vertrouwd met online winkelen en e-commerce maakt in België een groeispurt. Dat merken we nu meer dan ooit.”Het drukste moment voor de webshops bevindt zich tussen 21u en 22u: “Dan zijn de fysieke winkels gesloten. Meer zelfs: in de meeste winkelstraten sluiten de winkels al om 18u. Niet handig voor werkende mensen die ultiem op zoek willen naar cadeautjes! Dan is online een oplossing”, aldus Jorg Snoeck van RetailDetail.
Bron: http://www.retaildetail.be


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis