Vandenborre kitchen rekruteert franchisenemers in Vlaanderen

Nielsen: “Europese FMCG-markt groeit met een slakkengang”

Het bedrag dat consumenten over heel Europa uitgeven aan boodschappen is in het derde kwartaal van 2016 met amper 1,1% gestegen. Dat is de op twee na laagste groei die onderzoeksbureau al heeft vastgesteld sinds het met de metingen begon in 2008. De prijzen voor FMCG-producten in Europa stegen met 0,8%, maar de volumes groeiden met amper 0,3%.

In België gingen de FMCG-prijzen met 2,3% omhoog, maar daalden de volumes met 0,8% waardoor de supermarktketens in ons land de omzet met een kleine 1,5% zagen stijgen.

Buurlanden Nederland (+1%), Frankrijk (0,7%) en Duitsland (0,8%) kenden echter een nog lagere groei dan ons land. Ook daar daalden de volumes, vooral in Nederland (-1%).

Van de 21 gemeten landen, was Turkije het best presterende met 8,1% meer omzet. Van de vijf grootste Europese markten was Spanje de grootste groeier. Het Zuid-Europese land zag de prijzen (+3,5%) en de volumes (+0,1%) stijgen. De FMCG-markt groeide hierdoor 3,6% in het Zuid-Europese land. De slechtste leerling van de klas van vijf was het Verenigd Koninkrijk, waar de prijzen (-0,2%), de volumes (-0,5%) en de inkomsten (-0,7%) achteruit gingen. Bron: www.gondola.be


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis