Registreren

Consumenten betalen niet langer volle pot voor mode

Consument is gewoon geraakt aan kortingen

Fung Global Retail & Technology en First Insightwerd voerden een 3-jarig onderzoek bij meer dan 57.000 vrouwen uit 11 verschillende landen. Daaruit blijkt dat consumenten heel wat minder bereid zijn uit te geven gezien de prijzen voor heel wat kleding de voorbije jaren zijn gedaald.

Zo blijkt uit het onderzoek dat klanten ongeveer 76% van de originele prijs willen betalen. Dit is het geval van een trend die heerst binnen de moderetail, waarbij er vaak promoties gehouden worden om kledij sneller over de toonbank te krijgen. Kleinhandelaars hebben nu de moeilijke opdracht om consumenten te laten wennen aan een tijd met minder kortingen.

Er is één uitzondering die aan deze trend blijkt te ontsnappen en dat is modieuze sportkledij. Binnen die categorie wordt er sneller geld uitgegeven, ondanks het feit dat de prijs de laatste jaren sterk is gestegen.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis