Mobalpa

Franchisenemers protesteren tegen innovatie McDonald's

In de VS heeft McDonald's al een aantal nieuwe producten gelanceerd. De keten wil de klant meer keuzes geven en doet dat onder andere door de ‘Create your taste'. Daarmee kunnen klanten hun hamburger aanpassen met toppings naar keuze. Het systeem werd al ingevoerd als test, maar McDonald`s wil het nu uitrollen naar duizenden restaurants in de Verenigde Staten.

Een tweede grote innovatie betreft de ontbijtmogelijkheden. Vanaf volgende maand zal het mogelijk zijn om bij elke vestiging in het thuisland de hele dag items van het ontbijtmenu te bestellen. Momenteel zijn die niet meer beschikbaar na 10u30.

Franchisenemers zijn echter niet helemaal te spreken over de vernieuwingen. Voor ‘Create your taste' moeten er kiosken gebouwd worden die tussen 100.000 en 140.000 euro kosten. Bovendien zijn deze enkel beschikbaar voor klanten die het restaurant binnen gaan, terwijl McDonald`s 70 procent van zijn omzet via de drive-thru haalt.

Ook het `all-day breakfast` zorgt voor problemen en vraagt extra financiële inspanningen van de franchisenemers. Tot slot vrezen franchisenemers dat de snelheid nog verder zal lijden onder het toevoegen van nieuwe producten. PB


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis