Crestcom: een unieke franchisegever door haar uitgebreid supportsystem

Crestcom helpt organisaties om met hun mensen betere resultaten te bereiken door het geven van gespecialiseerde trainingsessies. Het merk is reeds 30 jaar aanwezig in meer dan 60 landen. Recentelijk heeft het succesvolle bedrijf ook voet aan wal gezet op de Belgische markt met Nadine Gits als franchiseverantwoordelijke. Crestcom is nu klaar voor een verdere uitbreiding in ons land.

Voor de Belgische expansie kiest Crestcom voor de succesvolle franchiseformule. “Via franchise geven we mensen de kans een eigen zaak op te starten met een minimum aan investeringen en met de nodige ondersteuning”, legt Nadine Gits uit.

Crestcom zoekt in haar potentiële franchisenemers vooral mensen met twee passies. “De franchisenemers van Crestcom wereldwijd zijn mensen met heel verschillende achtergronden. Van leerkrachten tot managers of ingenieurs. We zoeken vooral mensen met een passie voor ondernemen én mensen helpen groeien”, aldus Gits.

Wervingsprocedure franchisenemers

Crestcom maakt gebruik van een uitgebreide wervingsprocedure om de juiste mensen te pakken te krijgen. “Een eerste contact gebeurt vaak via advertenties, via Franchise.be of onze eigen website. Eerst volgt er een algemeen introductiegesprek waarin gepeild wordt naar de motivatie en de financiële capaciteiten van de kandidaat-franchisenemer. In een tweede gesprek wordt alle informatie gegeven over de werking van ons bedrijf. We brengen de potentiële franchisenemer volledig op de hoogte van alle interne processen. Het is belangrijk dat zij alle informatie krijgen en deze kunnen verwerken”, legt de franchiseverantwoordelijke uit. “Voor ons is het belangrijk dat er een win-win situatie gecreëerd wordt, waar zowel franchisegever als –nemer voordeel uit haalt.”

Voor de uitbreidingsstrategie in België kiest Crestcom voor kwaliteit boven kwantiteit. “Het is absoluut niet ons bedoeling om de markt te overladen met franchisezaken”, verklaart Nadine Gits. “Elke franchisenemer heeft zijn exclusieve regio. Dat brengt voordelen met zich mee. Aangezien er geen onderlinge competitie is, heerst een zeer positieve atmosfeer tussen onze franchisenemers.”

Supportsystem

Deze positieve verstandhouding zorgt ervoor dat er een grote onderlinge samenwerking is tussen de Crestcom-franchisenemers. ”Dit is echt één van onze unieke kenmerken”, verklaart Gits nader. “De samenwerking zorgt ervoor dat de ondernemers onderling elkaar helpen en veel van elkaar kunnen leren. Crestcom stimuleert dit ook. Er worden regelmatig bijeenkomsten georganiseerd. Ons bedrijf gaat ook mee met haar tijd qua communicatiemogelijkheden. We gebruiken nieuwe technologieën en interactieve leerervaringen via skype en andere tools. Zo kan er virtueel contact gehouden worden om continu van elkaar te leren en samen te werken. We hebben ook een portaal waar de franchisenemers alle nodige info vinden om hun zaak te beginnen”, vertelt Nadine Gits.

Naast de unieke samenwerking tussen franchisenemers onderling, zorgt Crestcom ook gedurende het hele proces voor een zeer uitgebreide ondersteuning. “Veel mensen zijn al op redelijke leeftijd wanneer ze beslissen om zelfstandig te beginnen. Vaak hebben ze ervoor in loondienst gewerkt voor een werkgever. Het is geen gemakkelijke stap om te zetten. Door het ondersteunende systeem van Crestcom wordt het proces vergemakkelijkt. Ons motto is: for yourself but not by yourself. Er staat dus altijd iemand aan je zijde”, vertelt Gits.

Na de eerste gesprekken met de regioverantwoordelijke volgt er voor potentiële franchisenemers een driedaagse cursus in het hoofdkantoor van Crestcom in Denver. “Ook na de opstart is er naast de lokale ondersteuning, een uitgebreid team voorzien die vanuit het hoofdkwartier instaat voor de nodige begeleiding met regelmatige bijeenkomsten”, legt de franchiseverantwoordelijke uit.

Vrijheid

Crestcom zorgt voor voldoende vrijheid en beweegruimte voor haar franchisenemers. “Onze zelfstandigen kiezen zelf hoe breed en diep ze hun zaak willen uitbouwen. Wie het alleen wil doen heeft daar de keuzevrijheid toe. Maar wie ambities heeft om uit te breiden wordt daar zeker ook in gestimuleerd. Veel van onze mensen maken daar gebruik van en werven meer personeel aan om zo hun zaak succesvol uit te breiden”, aldus Nadine Gits.

Crestcom is in ons land al aanwezig in de regio's Brussel/Waals-Brabant en Vlaams-Brabant/Limburg. Het bedrijf is nog op zoek naar enthousiaste ondernemers voor de regio's Antwerpen, Oost-Vlaanderen en voor Wallonië in de regio's Namen/Henegouwen en Luik/Luxemburg. PB

Heeft u interesse in dit bloeiende bedrijf?
Bezoek dan onderstaande link voor meer informatie over Crestcom:
http:// /company.php?lng=nl&annuaire_id=645


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis