Vandenborre kitchen rekruteert franchisenemers in Vlaanderen

Nieuwe aanpak Australië kan beterschap brengen voor McDonald's

Het gaat al even slecht met de Amerikaanse fastfoodketen McDonald's. De winst blijft dalen en klanten schuiven aan bij gezondere concurrenten. Maar een nieuwe aanpak in Australië zou misschien wel eens de oplossing kunnen zijn. Klanten kunnen daar immers naast de vertrouwde vaste hamburgers ook zelf hun hamburger samenstellen.

In 750 Australische restaurants kunnen klanten via een digitale kiosk met touchscreen hun eigen menu samenstellen. Je kan er kiezen welk broodje je wil. Naast je hamburger kan je ook opteren voor extra spek, guacamole, gegrilde ananas, slaatjes, verschillende soorten frieten, etc. Zo krijg je een volledig gepersonaliseerde menu.

Na de maaltijd kan je ook een koffie drinken die heel wat beter smaakt dan de koffie die vroeger in de Australische McDonald's te verkrijgen waren. McDonald's wil koffieketens zoals Starbucks achterna en zet Barista's in om lekkere koffie te maken.

De Australische strategie kent een groot succes. Al tien maanden op rijd groeit McDonald's er. Steve Easterbrook, CEO van het bedrijf, kondigde vorige week aan dat het succesrecept van Australië gebruikt zal worden als handleiding voor andere regio's, beginnende bij de VS. PB


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis