eyes + more

Stijgende populariteit voor Troc en De Kringwinkel

Volgens een onderzoek van iVox bij meer dan 1000 Vlamingen hebben het afgelopen jaar 43% onder hen tweedehandsartikelen gekocht. Dat is bijna één op de twee Vlamingen. Meer dan één op de drie heeft ook tweedehands spullen verkocht. 68% van de ondervraagde Vlamingen schonk spullen aan goede doelen en 45% schonk aan familie of vrienden.

De stijgende populariteit van het tweedehandswinkelen verklaart waarom ketens als Troc en De Kringwinkel in Antwerpen bijvoorbeeld stevig wortel geschoten hebben.

De meest populaire tweedehandsproducten zijn boeken, kleding, decoratieartikelen en speelgoed. Bijna de helft van alle tweedehandsverkopen gebeurde online. 41% brengt een bezoek aan een rommelmarkt.

Voor bijna vier op de vijf ondervraagden vormen de lage prijzen de belangrijkste drijfveer om zaken tweedehands te kopen. Ook de zoektocht naar tweedehandsspullen spreekt Vlamingen aan. Bijna één op de drie kopers doet het om een steentje bij te dragen voor het milieu.

Voor meer informatie rond het openen van een Troc-vestiging: http:// /company.php?lng=nl&annuaire_id=442


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis