Vandelanotte accountants voor de Franchise wereld

Belgische consument hinkt achterop bij mobiel shoppen

Mobiel shoppen rukt wereldwijd op. Uit onderzoek van DigitasLBI blijkt dat wereldwijd 62% van de consumenten bereid is om mobiel te betalen in een winkelpunt en 33% heeft dat ook al gedaan. Slechts 47% van de Belgen verklaart bereid te zijn om mobiel te betalen en amper 6% heeft het ook al gedaan. Meer dan de helft van de Belgische consumenten is er dus nog niet klaar voor. Het onderzoeksbureau stelt vast dat de Belg achterop hinkt in mobiel betalen.

De Belgische consument gebruikt gemiddeld 4,8 toestellen om online te gaan. Dat is bijna dubbel zoveel als vorig jaar. We zien dat het vooral gaat om laptops, smartphones, desktop-pc's en tablets. De toestellen worden in de eerste plaats gebruikt om informatie over producten op te zoeken. Ook om te shoppen worden de toestellen gebruikt maar dan vooral via de laptop. Er wordt veel informatie opgevraagd in de winkel vooraleer tot de aankoop over te gaan.

De Belg ziet wel de voordelen in van het gebruik van mobiele toepassingen bij het winkelen. Dit in de eerste plaats omdat het de mogelijkheid biedt om de laagste prijzen te vinden of om speciale aanbiedingen op te zoeken. Ook de tijdwinst blijkt een groot voordeel.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis