Vandenborre kitchen rekruteert franchisenemers in Vlaanderen

België in top tien groeiende e-commerce landen

De ranking gebeurt aan de hand van verschillende variabelen die zowel de huidige markt als het groeipotentieel van de onlinehandel evalueren.

België stijgt dit jaar met 15 plaatsen in de rankschikking. Vorig jaar bevond ons land zich nog op een 24ste plaats. België kende afgelopen jaar een enorme groei in e-commerce. Samen met Denemarken zijn we dan ook de grootste stijger in de top 30. Met de nieuwe behaalde positionering passeren we ook onze noorderburen Nederland, die een 13de plaats behaalden. België liep eerst een beetje achter wat betreft e-commerce, maar door de inhaalbeweging en de grote inzet op e-commerce, plukken we nu de vruchten. De index schatte het Belgisch groeipotentieel op 82%, De Belgische aantrekkelijksheidsscore bedraagt 45,8% in vergelijking met de Nederlandse 41,8%. Dit hoog cijfer hebben we te danken aan de goede e-commerce infrastructuur en het groot aantal online kopers, een aantal dat blijft stijgen. Volgens ATKearney koopt de helft van de Belgen online. ATKearney verwacht 25% groei tegen 2020, vooral in de sectoren kleding, voeding en elektronica. België haalde vele internationale spelers zoals Otto en Bol.com binnen. Daarnaast blijken ook de Belgisch spelers het goed te doen.

De VS was de ultieme koploper en behaalde de eerste plaats in de ranking, gevolgd door China, het Verenigd Koninkrijk, Japan en Duitsland. E-commerce kent wereldwijd groot succes. De globale onlineomzet steeg met een vijfde tot meer dan 737 miljard euro.

Bron: persbericht


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis