Yves Rocher wil blijven evolueren

Schoonheidsketen Yves Rocher is al meer dan 50 jaar actief als expert in Plantaardige Cosmetica. Het verhaal van Yves Rocher begint in het Franse stadje La Gacilly in de jaren '50, toen een kruidenvrouw op basis van speenkruid een natuurlijke crème ontwikkelde. De crème werd oorspronkelijk in de omgeving verkocht en evolueerde wegens groot succes via postorderverkoop. In 1969 opende de eerste fysieke winkel in Parijs de deuren. Vandaag heeft Yves Rocher wereldwijd ruim 4.000 verkooppunten waarvan meer dan 90 in België.

Hoe ziet de ideale franchisenemer van Yves Rocher eruit?

Annick Fournier: “Het moet vooral iemand zijn die onze filosofie deelt. We zoeken meer handelaars die betrokken zijn met de zaak, dan investeerders. Onze franchisenemers moeten zich 100% focussen op de winkel en het schoonheidsinstituut. De franchisenemers moeten een diploma bedrijfsbeheer in handen hebben. Daarnaast moeten ze ook toegang hebben tot het beroep schoonheidsspecialiste. Ofwel zijn ze daar zelf voor opgeleid, ofwel nemen ze er iemand voor aan.”

Op welke manier zorgt Yves Rocher voor de begeleiding van haar franchisenemers?

Annick Fournier: “Het traject bestaat uit twee zaken: een academische opleiding over de producten en het protocol van de verzorging in het schoonheidsinstituut en een stage van 1 à 2 maand in een Yves Rocher-winkel. Daarnaast krijgen onze partners veel logistieke steun en hulp bij de directe en indirecte marketing.”

Waaraan heeft Yves Rocher haar succes te danken?

Annick Fournier: “Wij zijn de pionier in Plantaardige Cosmetica. We zorgen ervoor dat ons concept continu blijft evolueren, zowel qua producten, businessmodel als interieur. We zijn heel sterk gericht op persoonlijk advies en klantservice.”

Hoe proberen jullie continu te evolueren?

Annick Fournier: “Yves Rocher voert geregeld innovaties door zoals met onze laatst nieuwe dagcrème ‘Serum Vegetal' en haar assimilatieprincipe. We proberen om constant vooruit te denken en onszelf kritisch in vraag te stellen. Waar kunnen we nog een tandje bijsteken? Hoe kunnen we onze formules nog sterker maken? Door kritisch te zijn voor jezelf en aanpassingen door te voeren, blijf je evolueren. Er komen elk jaar ongeveer 100 nieuwe referenties.”

Heeft Yves Rocher nog expansieplannen?

Annick Fournier: “Jazeker. We willen ons momenteel vooral richten op Vlaanderen en Brussel. We zijn op zoek naar enthousiaste franchisenemers voor de steden Lier, Gent, Genk, Antwerpen en Brussel.”

Bezoek onderstaande link voor meer informatie over de franchise-opportuniteiten bij Yves Rocher:

http:// /company.php?lng=nl&annuaire_id=501


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis