Omzetstijging en groeiend marktaandeel voor Colruyt

Tussen 1 april en 30 september steeg de omzet van Colruyt Group tot 4,547 miljard euro. De stijging zou voornamelijk liggen aan de hogere verkoopvolumes, expansie en lichte verkoopprijsinflatie. De omzet van de Colruyt-winkels in België en Luxemburg steeg met 2,8% door volumetoenames in combinatie en een lichte stijging van de verkoopprijzen.

Ook de andere Colruyt-merken, OKay, Bio-Planet en Cru, realiseerden een gezamenlijke omzetgroei van meer dan 15%, grotendeels door nieuwe winkelopeningen. Ook Collect&Go, de online boodschappenservice van de groep, kent een gestage groei.

De groeicijfers van de Colruyt leiden tot een groeiend marktaandeel van de groep tot 31,6%. In de eerste jaarhelft van vorig boekjaar bedroeg dat percentage nog 31,1%. De geconsolideerde brutowinstmarge nam toe tot 25,0% voornamelijk door een mindere promodruk in de eerste jaarhelft.

De non-food formules van de groep Dreamland en Dreambaby presteerden minder goed in de eerste jaarhelft. De gezamenlijke omzet van de twee ketens daalde met 6%. De afwezigheid van speelgoedhypes zoals vorig jaar verklaart de omzetdaling ten opzichte van vorig jaar, klinkt het bij Colruyt.

Voor het boekjaar 2015/16 verwacht Colruyt een resultaat dat dat van vorig jaar “minstens zal evenaren”.

Voor meer informatie rond het openen van een Spar, klik dan vrijblijvend op de volgende link en neem contact op met Spar: http:// /company.php?lng=nl&annuaire_id=475


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis