Mobalpa

Colruyt start met PDA voor elke winkelmedewerker

Met dit smartphone-achtige toestel kunnen ze nog efficiënter werken en klanten beter helpen tijdens hun winkelbezoek. Momenteel zijn er al meer dan 900 PDA's in gebruik, tegen oktober 2014 zullen dat er ongeveer 8.000 zijn.

In een eerste fase wil Colruyt zijn werkprocessen verder optimaliseren. Want hoe correcter de stock, hoe beter de klanten bediend worden. “Elke medewerker heeft een PDA op zak en kan op elk moment stocktellingen ingeven. Of prijsetiketten scannen, om te controleren of de prijzen overeenstemmen met die aan de kassa”, zegt kassaverantwoordelijke Tom De Bock van Colruyt Zelzate. “Zo deden we op een maand tijd dubbel zo veel prijscontroles in onze winkel, zo'n 11.000 in totaal.”

Colruyt is momenteel ook nieuwe applicaties aan het ontwikkelen voor de PDA. In de toekomst zullen de winkelmedewerkers bijvoorbeeld toegang hebben tot allerlei productinformatie, zodat ze de klanten nog beter kunnen informeren. “Soms kan het zijn dat een rek leeg is en de klant wil weten of het product nog in stock is”, zegt Tom. “In plaats van naar de dichtstbijzijnde computer te lopen en nadien de klant weer te zoeken in de winkel, kunnen we hem dan onmiddellijk verder helpen.”

Een ander toekomstig voordeel is dat de medewerkers met de PDA onderling telefonisch bereikbaar zijn tijdens het werk. Niet meer nodig dus om iemand af te roepen via de intercom en zo klanten te storen, om bij elk probleem naar de dichtstbijzijnde pc te lopen .


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis