Vandenborre kitchen rekruteert franchisenemers in Vlaanderen

Waarom is een franchise beter dan een start-up?

1 . Geprobeerd en getest. In de meeste gevallen is een franchise-onderneming een "beproefde" onderneming en is de formule ontwikkeld over een periode van tijd en werd het commercieel succes al veelvuldig bewezen.

2 . Gestructureerde methodieken. Een goede franchisegever moet een "blauwdruk voor succes" hebben ontwikkeld die de nieuwe franchisenemer kan aanleren .


3. Training. Een gerenommeerde franchisegever is in staat om uitgebreide en duidelijke trainingsprogramma's aan te bieden om zo alle aspecten van de bedrijfsvoering aan te leren.

4. Merkvertegenwoordiging. Een succesvol en gekend franchisebedrijf zal via de kracht van de merknaam de franchisenemer extra wind in de zeilen geven om succesvol te worden.

5. Ondersteuningssysteem. Een goede franchisegever zal een team van professionals hebben die een franchisnemer zullen helpen en ondersteunen.


6. Het delen van “best practice”. In een gevestigd franchisebedrijf kan een nieuwe franchisenemer veel hulp en advies krijgen van meer ervaren franchisenemers. Zij kennen vele uitdagingen waar men tijdens de start-up mee geconfronteerd kan worden.

7. Hogere ROI. Een gekende en gereputeerde franchisegever zou (volgens de theorie) in staat moeten zijn om een hogere ROI te creëren dan een onbekende start-up. Dat komt omdat de meerderheid van de consumenten eerder geneigd zijn om een nieuw geopende Mcdonalds binnen te gaan dan een onbekend hamburgerrestaurant dat al enkele jaren bestaat.

8. Innovatie. Een goede franchisegever zal een groot stuk van zijn tijd, geld en middelen investeren in zijn producten of diensten om de concurrentie voor te blijven. Een start-up zal (in de meeste gevallen) geen capaciteiten of kapitaal hebben om op hetzelfde niveau te kunnen investeren in onderzoek en ontwikkeling.

9. Marketing. Een internationaal actieve franchisegever heeft waarschijnlijk een aanzienlijk groter marketingbudget ter beschikking dan een onafhankelijk bedrijf om lokale merkbekendheid op te bouwen.

10. Exit-strategie. De kans op het vinden van een koper voor een bekende franchisevestiging is veel hoger dan bij een onbekende onderneming. De franchisegever kan meestal de lokale franchisenemer helpen om kopers te vinden indien ze beslissen om hun vestiging in de toekomst te verkopen. De vraagprijs van een bekende en gevestigde franchise operatie moet ook groter zijn.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis