Registreren

Albert Heijn verlaagt zijn prijzen

Nadat Albert Heijn vorig weekend een prijsverlaging aankondigde van 1.000 producten (het werden er zelfs bijna 2.000), gaat de keten nu ook in België aan haar prijzen sleutelen. Niet enkel aan die van huismerken van Albert Heijn, maar ook aan die van merken zoals Dash en Pampers. De keten wil hiermee haar slogan “Hollandse prijzen” waarmaken en een antwoord bieden op de dalende koopkracht. De prijsverlagingen waren gemiddeld 6,5% in Nederland, en zijn blijvend.

De vraag is of hiermee een prijzenoorlog van start gegaan is. Hoewel AH nog maar 16 winkels heeft in ons land, slaagt de keten er toch in druk te zetten op de concurrentie. Colruyt zal gezien haar engagement “Laagste prijzen” wel moeten volgen in de prijsverlagingen, terwijl hard discounters ook bodemprijzen als troef hebben.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis