Mobalpa

Comeos : Solden starten goed: klanten doen reuzenzaken

Na een zwak voorjaar – de crisis en vooral het slechte weer speelden de modesector parten – rekenen de handelaars op een sterke soldenperiode om de voorraad verkocht te krijgen. Vooral de grote modeketens geven daarom al van de eerste dag superkortingen van 50, 60 tot zelfs 70 procent. En de consument blijkt die aanpak te smaken: de eerste dag is een succes te noemen.

Vorig jaar startten de solden nog sterker – maar die start viel op een zaterdag, en valt dus nauwelijks te vergelijken met vandaag. De eerste soldenmaandag van 2012 was in ieder geval een stuk minder goed dan maandag. De bij Comeos aangesloten handelaars zijn tevreden met de start.

Daar bovenop geven meer dan de helft van de winkels de hele maand juni al kortingen, dank zij de koppelverkoop en de braderieën in het laatste weekend. Dat neemt de druk op die allereerste soldendag ook wat weg.

Ook nieuwe collectie wordt verkocht

De ketenwinkels veranderden het geweer van schouder: waar de kortingen vroeger aan 20 % startten en doorheen de maand juli opliepen, wordt nu al tot zeventig procent van de prijs afgedaan. De collecties hingen vroeger van bij de start al helemaal in de winkel, nu wordt ze de hele soldenperiode door aangevuld. De klant apprecieert die strategie duidelijk. Bovendien valt op dat er ook veel artikelen worden verkocht uit de nieuwe collecties – die dus nog niet zijn afgeprijsd.

Bron : Comeos


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis