Ahold (moedermaatschappij van Albert Heijn): resultaten 2012 kennen stijging

Vierde trimester 2012

Het geconsolideerde omzetcijfer van het vierde trimester 2012 bedroeg €7,8 miljard, wat een stijging is met 7,5% tegenover dezelfde periode in 2011 (5,1% bij constante wisselkoersen).
In de Verenigde Staten is de verkoop gestegen met 4,3%, een stijging die door de groep vooral verklaard wordt door de inspanningen die de teams geleverd hebben tijdens de orkaan Sandy, waardoor de winkels open konden blijven en de klanten bediend konden worden.
De groei van de verkopen (€2,506 miljard) in Nederland (België valt ook onder die rubriek) bedraagt +7,7% tegenover het 4e trimester 2011.

Boekjaar 2012

Over het hele jaar 2012 bedroeg het geconsolideerde omzetcijfer €32,8 miljard, een stijging met 8,5% (3,5% bij constante wisselkoers).
Het omzetcijfer in Nederland bedroeg €11,1 miljard, een stijging met 5,2% tegenover 2011, oftewel een groei bij vergelijkbare oppervlakte van 1%. De keten Albert Heijn heeft zijn marktaandeel in Nederland vergroot, en heeft er zijn eerste drie verzamelpunten geopend voor online aankopen.
De groep meldt dat hij nog altijd tevreden is met de prestaties van zijn 11 Belgische Albert Heijn winkels, waarvan de laatste 3 in het laatste trimester 2012 geopend zijn.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis