Mobalpa

Reacties na de opening van de eerste "AH to go" in Duitsland

De Duitse klanten verkiezen internationale merken boven producten van het merk Albert Heijn, dit in tegenstelling tot in Nederland; zij willen meer bieren en minder melkproducten, en de dienst moet snel en efficiënt zijn, vermits de klant weinig tijd doorbrengt in de winkels; er moeten geen tafels en stoelen zijn om ter plaatse iets te verorberen maar enkel hoge tafels, en er moet gewerkt worden met "ronde" prijzen, om het weergeven van wisselgeld te vergemakkelijken en geen tijd te verliezen aan de kassa`s.

De tweede "Duitse" AH to go zal binnenkort de deuren openen in Essen. In tegenstelling tot de strategie waarvoor in België gekozen werd, waar de eerste Albert Heijn zaken geopend werden door franchisenemers, zal het gaan om een filiaal, net als de eerste AH in Aken; daarna echter zullen het franchises zijn.

De expansieformule waarvoor gekozen werd in Duitsland is die van een AH to go met een oppervlakte van 90 tot 120 m², in steden van minstens 150.000 inwoners.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis