Registreren

Starbucks: verkoop en winst stijgen in het 4e fiscale trimester 2012, maar amper in Europa

De verkoop stijgt over de hele wereld (+77% in Noord-Amerika en in Latijns-Amerika, 10% in China en in Azië in het algemeen), behalve in Europa, dat nog altijd te lijden heeft onder de crisis, en waar er een daling is van 1% (bij vergelijkbare verkooppunten).

Deze positieve resultaten in Noord-Amerika kregen een "boost" door de promocampagnes in augustus en september. Een typisch Amerikaans fenomeen: de keten werkte met een aanbieding die op de sociale site Living Social verschenen was, en waarbij men een coupon van $5 kon krijgen bij elke aankoop van $10. In minder dan 24 uur hebben meer dan anderhalf miljoen mensen gebruik gemaakt van het aanbod, waardoor er een potentieel ontstond aan nieuwe klanten die zich ingeschreven hadden op de klantenkaart van de keten.

De verkoop is ook gestegen, dankzij de komst van nieuwe expresso machines, de Verisimo, en de seizoensgebonden verkoop van Pumpkin Spice Latte, waarover wij het al in een van onze vorige nummers hadden.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis