Registreren

Mamma Roma, nieuwkomer in de wereld van de franchise, aanwezig op Franchising Vlaanderen

Enkele voorbeelden van de laatste creaties die aan het publiek voorgesteld worden, tonen aan dat dit niets meer te maken heeft met de klassieke pizza: een pizza met salami met venkelsmaak, of met witloof, Luikse siroop, noten en raketsla, of een van de grote successen: een pizza met fijne aardappelen en truffelolie.

De keten werd in 2005 gelanceerd in Flagey (Elsene) door de jonge chef Anthony Coopmans, die zijn studies gedaan had in Italië. Al snel kent de keten, gespecialiseerd in de pizza "A la Romaine", een groot succes in de trendy wijken van Brussel.

De keten wordt overgenomen door Carmelo Cennamo, een vriend van de oprichter en de huidige CEO, en versterkt nog zijn aanwezigheid in het Brusselse met vanaf 2007 twee nieuwe openingen in Châtelain en Place Jourdan, gevolgd door vestigingen in Boendael in de studentenwijk van de ULB, in het stadscentrum in de wijk Dansaert, en in Parvis Saint Gilles.

In 2011 beslist Mamma Roma van start te gaan met franchise, en er werden meteen twee restaurants geopend door een franchisenemer in Luik, in het centrum Rue Pont d`Avroy, en in Waterloo. De franchisenemer, het bedrijf Amalfin van Ari Frydman en David Malfait, is niet aan zijn proefstuk toe in de wereld van de franchise, want tot 2011 had het 4 Exki franchises.

De keten telt momenteel 8 restaurants, waarvan 6 in Brussel, een in Luik, en een in Waterloo. De eerste twee Brusselse restaurants bevonden zich in tamelijk beperkte ruimten, maar nadien is de oppervlakte groter en ruimer.

Voor het jaar 2012 heeft de keten het vooruitzicht om 9 verkooppunten te bereiken, de 6 Brusselse in eigen beheer en 3 in franchise.

De keten wil ook internationaal gaan, met de opening in 2013 van verkooppunten in Parijs en het noorden van Frankrijk. Mamma Roma was aanwezig op de laatste "Créer" beurs in Rijsel, begin deze maand.

Mamma Roma zal op 25 oktober aanwezig zijn op de beurs Franchising Vlaanderen met een team bestaande uit de CEO, Carmelo Cennamo, de verantwoordelijke voor de uitbreiding & franchise, Michael van Cutsem, de marketing verantwoordelijke Perrine Mahieu en Alain Van den Eynde, en dit op stand D11.

Een unieke gelegenheid om kennis te maken met de directie, en alle aspecten van de franchise te ontdekken (opleiding in de Mamma Roma school, de werking, hygiëne, marketing, enz..).

De keten wil zich in een eerste fase vestigen in de grote Vlaamse steden, en in een tweede fase zou het bedrijf aan bijkomende steden denken.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis