Mobalpa

Accor: Ibis zet zijn uitbreiding verder aan een razend tempo

Een ambitieus project dat tegen 2013 de vernieuwing omvat van meer dan 100.000 bedden, een nieuw concept voor de gemeenschappelijke ruimten (onthaal, eetzaal, enz.) in 740 hotels, en een versnelde uitbouw in franchise van de nieuwe ketens ibis, ibis Styles en ibis budget.

Eind dit jaar zal het hele hotelpark (1.600 low budget hotels wereldwijd) een nieuw uithangbord hebben; tegen einde oktober zullen 66.000 bedden voorzien zijn van een nieuw concept van beddengoed, Sweet Bed TM, en zullen 50 hotels beschikken over nieuwe gemeenschapsruimten met een nieuwe look. Accor wil dit boekjaar 35 projecten in franchise afronden, waarvan 28 in rebranding.

In België en Luxemburg zal het hele park, wat neerkomt op 41 vestigingen, voorzien zijn van het nieuwe ibis uithangbord; tegen eind dit jaar zijn er nog twee nieuwe openingen voorzien, in Brussel en Nijvel, wat het geheel in minder dan een jaar brengt op 5 nieuwe hotels, met een totaal van 298 kamers (zie onze vorige berichten).

In Zeebrugge ging er een ibis Styles open in juni, in Heverlee (Leuven) een ibis, en in Louvain-la-Neuve een ibis Styles (ex-Mercure).

Aan de ibis Brussels off Grand place, die de nieuwste generatie ibis kamers aanbiedt, werd een van de eerste certificeringen "Planet 21" toegekend, het nieuwe programma voor duurzame ontwikkeling dat Accor in april 2012 lanceerde.

Het nieuwe exclusieve concept van beddengoed, SweetBed (TM)by ibis, ibis Styles en ibis budget, is een première in de low budget sector van het hotelwezen, waarbij een bed "nieuwe generatie" aangeboden wordt, ontworpen in functie van de culturele gewoonten van de klanten, dat het grootste comfort biedt in deze categorie.

In België en Luxemburg zal meer dan de helft van de ibis hotels binnenkort genieten van dit nieuw soort beddengoed, wat neerkomt op 1.350 bedden.

Een nieuwe internationale "Big Bang" reclamecampagne werd begin oktober 2012 gelanceerd, en loopt tot einde december in 56 landen waaronder België en Luxemburg, in verschillende communicatiekanalen; de campagne draait rond de transformatie en het moderne aspect van de merken van de ibis familie. Hiermee is een investering gemoeid van €30 miljoen.

De nieuwe portaalsite, ibis.com, fungeert nu als gemeenschappelijk toegangspunt voor alle ibis merken, en vult de 3 reeds bestaande websites aan voor elk van de nieuwe ibis merken, die samen goed waren voor 7 miljoen overnachtingen in 2011.

De inzet is drieërlei: aan de franchisenemers een eigen site voor elk merk aanbieden, maar tegelijk de aankoopgewoonte van de internaut op de mono-merk sites in stand houden, en een online tool creëren die gemeenschappelijk is voor de 3 ibis merken, waarmee het tegelijk bestaande klanten aan zich kan binden, hen de andere merken laten ontdekken, en nieuwe klanten lokken.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis