Mobalpa

McDonald`s versnelt zijn ontwikkeling in Frankrijk

Het ontwikkelingsplan van het merk voorziet om 40 restaurants per jaar te openen in plaats van de huidige 30, door zijn dichtheid in rurale streken te verhogen. We herinneren er u aan dat op McDo op 9 april in de Verenigde Staten had aangekondigd dat het 50.000 personen zou aanwerven in het hele land op één dag tijd. En inderdaad, er werden 62.000 personen aangeworven op meer dan een miljoen kandidaten die hun kandidatuur hadden ingediend, of 24% meer dan was gepland. Een mooie prestatie.

Dit jaar zal het groeipercentage van de verkoop in Frankrijk 8% bereiken, waarvan iets meer dan de helft dankzij organische ontwikkeling, terwijl het bedrijf zich blijft richten op zijn hoofdberoep van franchisegever.

Vermits Frankrijk een van de grootste markten is voor het merk in Europa, innoveert McDo Frankrijk, zoals we u al hadden aangekondigd in onze vorige news. Terwijl wij onze McDo-pistolet hebben, zullen de Fransen in het eerste semester van 2012 een sandwich-Frans brood op het menu krijgen in hun restaurants.

Zoals dat al het geval is in België, staat de vermenigvuldiging van elektronische toestellen voor het opnemen van bestellingen om de wachttijden te verminderen op het programma. De bediening aan tafel, die sinds meer dan een jaar wordt uitgetest in de Mc Cafés, zou worden uitgebreid tot de helft van het netwerk tegen het einde van het eerste semester 2012.

Nog altijd in testfase lanceert McDo Frankrijk het opnemen van bestellingen via internet in 3 regio's (Parijs, Bordeaux en Nice) en per telefoon, maar dit laatste project staat nog in de kinderschoenen.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis