Volg hier uw Gratis Webinar naar Franchise ondernemer

Mobalpa : Efficiëntie ten top met nieuw winkelconcept!

Het is de bedoeling dat de klant tijdens zijn bezoek geleidelijk aan kennismaakt met de vakkennis van het merk in een omgeving waar het motto van Mobalpa, “ruimtes om beter te leven”, volledig tot zijn recht komt.

Meer info omtrent Mobalpa

Aan de buitenkant zijn de Mobalpawinkels herkenbaar aan hun houtachtige gevelbekleding. Een herinnering aan de kernactiviteit van het bedrijf en de oorsprong van haar producten. Om ervoor te zorgen dat de winkels visueel samenhangend en opvallend zijn, wordt de merknaam Mobalpa duidelijk weergegeven, aangevuld met de drie kernactiviteiten van het merk: “KEUKEN, BADKAMER & MAATWERK”. In de etalages bevinden zich opvallende opstellingen die de vakkennis van het merk Mobalpa perfect illustreren. Zo wordt de bezoeker meteen verleid om naar binnen te gaan.

Volgens het Mobalpaconcept is de winkel onderverdeeld in zes belangrijke zones: de keuzeruimte, de bureaus van de verkopers, de expositieruimtes, het appartement, de zone met productfocus en de informatiepunten in de winkel. Al deze zones zijn zorgvuldig ingericht zodat de bezoeker zich in een haast levensechte, kameropstelling bevindt

In het midden van de winkel bevindt zich een keuzeruimte waar het uitgebreide aanbod van Mobalpa in de kijker wordt geplaatst. Die ruimte is even belangrijk voor de klant als voor de verkoper: het toont het uitgebreide aanbod aan verschillende elementen die nodig zijn in voor een nieuw project, zoals façades, werkbladen en handvatten. De klant krijgt er advies, maar het is vooral de bedoeling dat hij er zich comfortabel voelt: een laag plafond voor meer intimiteit, de juiste lichtinval om de kleuren van de stalen mooi tot hun recht te laten komen en een comfortabel werkeiland om met de klant te kunnen overleggen.

Het aantal bureaus van de ontwerpers is afhankelijk van de oppervlakte van de winkel. Ze zijn allemaal ontworpen met het idee om de relatie tussen verkoper – ontwerper en klant te verbeteren. Het meubilair is uitnodigend en de klanten kunnen op het computerscherm van de ontwerper de status van hun project in realtime opvolgen. Achter elk bureau is informatie beschikbaar over de “Garantie en Service-voorwaarden” van MOBALPA, om aan te tonen op welke punten het merk zich van de concurrentie onderscheidt.

De expositieruimtes trekken onmiddellijk de aandacht van de klant. Ze zijn van cruciaal belang omdat ze onder andere de vakkennis en de diversiteit aan materialen, de plaatsing, het budget, de uitrusting, de hoogte van het werkblad illustreren.

De afdeling Commercieel Design & Inrichting van het merk neemt de opstelling van de expositieruimtes voor haar rekening. Ze houdt rekening met de grootte van de winkel en de budgetbehoeften van de klant. Deze opstellingen zijn zo getekend dat ze systematisch de vakkennis van de ontwerper tot uiting laten komen en de unieke kenmerken van Mobalpa benadrukken.

Het hoogtepunt van het bezoek is een ‘echt' appartement met een oppervlakte die afhankelijk is van de grootte van het verkooppunt (50 tot 80 m²). Het appartement illustreert de “know-how” van Mobalpa, binnen haar drie kernactiviteiten: keukens, badkamers en maatwerk. Dankzij de plafondhoogte van 2,50 m en de vloer die verschilt van de rest van de winkel voelen bezoekers zich in het appartement meteen thuis. Het appartement is een echte verkoopstroef : de klant kan door deze ruimte wandelen en zich voorstellen hoe zijn eigen huis eruit zou kunnen zien.

De winkel presenteert ook een zone met productfocus om de voordelen van Mobalpa, de producten en haar engagement te illustreren. Dit is enerzijds een belangrijke tool en gids voor de klant, en anderzijds een grote hulp voor de ontwerper om de verkoop te stimuleren. Deze muurinrichting bestaat uit twee lage meubels en twee hoge meubels met zwarte, opgeplakte belettering die informatie geeft over de voordelen van de producten, de garanties, de eigenschappen van het Alto-meubel, de IPractis-oplossingen, enz. Kortom, de sterkste punten van Mobalpa worden verzameld in één duidelijke en informerende tool.

Om al die elementen naar voren te brengen en het verhaal volledig tot zijn recht te laten komen, wordt er over het hele winkeltraject ondersteunende informatie geplaatst in de vorm van bordjes, affiches of stickers.

Dit concept wordt momenteel ingevoerd in de Belgische winkels en kent een groot succes bij de franchisenemers die er al mee werken.

 

 


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis