Om het risico te vermijden dat u enorme sommen geld verliest, zijn hier 10 elementen die ik u aanraad te analyseren en te valideren om uw kansen op succes te optimaliseren.

1. Wat is uw doelgroep en hoe groot is deze? Deze informatie helpt u uw typische klant te identificeren en het potentieel van uw idee te bepalen. Als de markt al bestaat, zal de informatie beschikbaar zijn. Anders is het raadzaam om een ​​marktstudie te laten uitvoeren.

2. Aan welke behoefte voldoet uw idee (zie producten / diensten)? Is het een min of meer dringende behoefte? Is het een terugkerend of ad-hoc verzoek?

3. Waarom is uw aanbod uniek en anders dan dat van uw concurrenten?

4. Wat zijn de toetredingsdrempels? Een gemakkelijk te kopiëren idee, dat bijvoorbeeld weinig investeringen en een zeer korte time-to-market vereist, zou de deuren openen voor veel concurrenten.

5. Wat is de prijs die de koper betaalt of bereid is te betalen voor uw oplossing?

6. Wat zijn de totale kosten van uw voorstel, inclusief de kosten voor het werven van klanten en de kosten voor continue verbetering van uw aanbod?

7. Wat is de initiële investering om van concept naar product / dienst te gaan?

8. Hoe lang duurt het voordat de oplossing voldoende stevig is en op de markt kan worden gebracht?

9. Zijn er opties voor cross-selling of upselling die u ook zou kunnen aanbieden?

10. Zijn er nieuwe verkoopskanalen die u zou kunnen ontwikkelen?

Neem voordat u van concept op de markt zet de tijd om deze vragen objectief te beantwoorden. Dit zal het waarschijnlijk gemakkelijker maken om door te gaan of in ieder geval verder te gaan.

Zoek indien nodig hulp. Er zijn zeer interessante regionale subsidies die aangeboden kunnen worden.
Nieuws
Vanbreda Logo
De gemoedsrust van een cyberverzekering Lees meer
GEOCONSULTING Logo2020 RVB Title Baseline Color Positif
Functionele diversiteit: een kans of een hindernis voor ontwikkelaars? Lees meer
Een nieuwe lente, een nieuwe 8tea5! Lees meer
Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels Lees meer
Discountketen Leader Price verdwijnt uit België Lees meer
Heropening Spar Linkeroever Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.