Gecon

Handelaars tevreden over zomersolden

Sterke start
Het mooie weer begin juli zorgde voor een succesvolle start van de solden: typische lichte zomerstuks als shorts, jurkjes of sandalen vlogen de deur uit, zowel in de solden als de zomerartikelen van de nieuwe collecties. De handelaars zijn met een grote voorraad aan de solden begonnen en gaven onmiddellijk sterke kortingen van -50 tot -70%.

Na de eerste twee soldenweken verliep de verkoop rustiger. Met het weekend van 21 juli ging er dan ook een shopweekend verloren. Maar over het algemeen zijn de handelaars tevreden over de soldenverkoop in de winkels en klokken ze af op een status quo in vergelijking met 2017.

Online deed het beter
Wel merken handelaars een verschil tussen de online- en offlineverkoop. Online deed het heel erg sterk met een gemiddelde stijging van +10% en uitschieters tot wel +70% in vergelijking met vorig jaar.

Mode Unie, UNIZO en Comeos hanteren voor hun soldenenquêtes éénzelfde vragenlijst en methodiek. Mode Unie en UNIZO ten aanzien van de zelfstandige modehandelaars, Comeos ten aanzien van de winkelketens. Met deze onderlinge afspraak willen beide organisaties voor meer duidelijkheid zorgen en een objectieve vergelijking tussen hun soldenresultaten (zelfstandige handelaars – winkelketens) vergemakkelijken. Mode Unie, UNIZO en Comeos vormen samen de meest representatieve stem voor de fashion sector.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis