Zoals veel sectoren ondergaat ook de verzekeringssector een grote evolutie. Enerzijds zijn er de vele wijzigingen in de wetgeving (IDD, MiFID II, PRIIPS, GDPR), de digitalisering en nieuwe manieren van communiceren. Allemaal zaken die tijdrovende en permanente opleidingsbehoeften met zich meebrengen. “Anderzijds liggen de verwachtingen op alle vlakken een stuk hoger. Waar men vroeger tevreden was met ofwel een gunstige premie, ofwel een uitstekende service, is dat nu verleden tijd. Vandaag moet je als makelaar aan alle verwachtingen voldoen. Dat betekent dus naast de premie en de service, ook nog eens uitstekend scoren qua bereikbaarheid, service en digitalisering. En dat allemaal met een juiste klantenbeleving”, vertelt Jan Fruytier.

Netwerkpartners als gruststellers

Daarom besloten Jan Fruytier, Jonas Van Bogaert, Tom Mertens en Junior Digneffe om de krachten te bundelen en richtten ze groep grust op, een netwerk van verzekeringsmakelaars dat aantoont dat het anders kan. “De verzekeringswereld vandaag wordt gekenmerkt door overnames en fusies, met als resultaat een gevoel van onpersoonlijkheid bij de klanten. En dat is exact wat we tegengaan met groep grust. Want wij ontzorgen verzekeringsmakelaars op vele vlakken.”
groepgrust_team_foto.png
Van links naar rechts: Jan Fruytier, Junior Digneffe, Jonas Van Bogaert, Anouchka Lenglez, Tom Mertens.

Win/Win partner propositie

Na de grondige voorbereiding van een Partner ontwikkeling Programma met de Franchise experts van Francorp Belgium kunnen we een lange termijn win/win netwerkmodel introduceren voor zelfstandige makelaars.

“We stroomlijnen zowel de organisatie en communicatie als alle administratieve processen van verzekeringsmakelaars. Zo hebben onze netwerkpartners tijd voor de essentie: hun klanten persoonlijk adviseren, ervoor zorgen dat hun risicos ingedekt zijn en hen financieel gezond houden”, vertellen de vier oprichters van groep grust.

“Dat gaat van efficiëntie en digitalisatie van de kantoorprocessen, bescherming tegen overnames en fusies, en de instroom van jong talent tot de marketing en communicatie, opleiding en heel wat schaalvoordelen. Denk maar aan een aankoopcentrale, commissieverhoging en toegang tot specifieke risicos”, licht Jan Fruytier toe. “Zo kunnen verzekeringsmakelaars zich volledig focussen op hetgeen ze graag doen en waarin ze goed zijn: hun klanten begeleiden in alles rond beschermen, sparen en financieren. Als gruststellers - want zo noemen we de verzekeringsmakelaars van groep grust - doen ze dat steeds met standaard eerlijk en heel persoonlijk advies.”

grust groen

Verder breekt groep grust een lans voor een duurzame aanpak. Jan Fruytier: “We zorgen er niet alleen voor dat onze klanten grust door het leven gaan, maar willen ook de wereld een beetje mooier en duurzamer maken. Daarom gaan we bij alles wat we doen steeds na wat de best mogelijke keuze is voor de mens en de planeet. Dat gaat van energie-efficiënte werkplekken en herbruikbare drinkbekers tot het gebruik van elektrische fietsen voor afspraken in de buurt en zwerfvuilacties.”

Applicatie

Ook atypisch voor de verzekeringssector is de ver doorgedreven digitale aanpak. “We streven inderdaad naar een papierloze werking. Zo hebben verzekeringsmakelaars niet alleen meer tijd voor hun klanten, maar dragen we met groep grust ook bij tot een betere wereld.”

Die digitale aanpak manifesteert zich trouwens op meerdere manieren, zoals een ver doorgedreven expertise in het CRM-systeem met documentenbeheer en contactgeschiedenis. Jan Fruytier: “Verder ontwikkelden we een applicatie voor prospecten en bestaande klanten. Aan de hand van een reeks toegankelijke vragen krijgen zij een overzicht van hun huidige situatie rond beschermen, sparen en financieren. Minstens even belangrijk: dankzij die vragen komen meteen ook de pijnpunten naar boven. De dichtstbijzijnde gruststeller neemt vervolgens contact op om daar dieper op in te gaan. De applicatie is dus niet alleen een handig instrument voor klanten, maar zorgt ook voor lead generation voor makelaars.”

Toekomstambitie

Afgaande op de gestage groei, is de aanpak van groep grust een welkom initiatief voor de verzekeringswereld. “Eind december 2017 zag het eerste grust-kantoor het levenslicht; vandaag telt groep grust vijf kantoren en zitten er nog een aantal nieuwe kantoren in de pijplijn. Het is onze ambitie om tegen 2023 te groeien naar twintig kantoren, verspreid over Vlaanderen”, besluit Jan Fruytier.

Meer over grust

Wij zijn gruststellers. Zorgen dat je risicos ingedekt zijn en helpen je financieel gezond houden. Zodat jij en je familie zorgeloos elke dag als een avontuur kunnen beleven, ook de onverwachte.

Met standaard eerlijk en heel persoonlijk advies. Serieus zonder de saaiheid. En een aanstekelijke lach op de koop toe. Want mensen financieel gezond houden en hun risicos indekken: dat is waar we goed in zijn én wat we graag doen.

Reacties

  • Dominique Crombé

    Graag meer informatie, groetjes Dominique

Nieuws
Vanbreda Logo
De gemoedsrust van een cyberverzekering Lees meer
GEOCONSULTING Logo2020 RVB Title Baseline Color Positif
Functionele diversiteit: een kans of een hindernis voor ontwikkelaars? Lees meer
Een nieuwe lente, een nieuwe 8tea5! Lees meer
Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels Lees meer
Discountketen Leader Price verdwijnt uit België Lees meer
Heropening Spar Linkeroever Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.