Registreren

Godiva wil de wereld veroveren met hulp van supermarkten

Streefdoel: omzet van twee miljard dollar
De nieuwe lijn Godiva Masterpieces zal binnenkort in de supermarkt te vinden zijn: naast Sainsbury's in het Verenigd Koninkrijk en Albert Heijn in België en Nederland heeft de chocolademaker ook overeenkomsten met supermarkten in Canada, China, Saoedi-Arabië, Turkije, de Verenigde Staten en Zweden.

Godiva heeft momenteel al 800 eigen winkels te vinden in meer dan honderd landen. Daarnaast worden de pralines ook verkocht in grote warenhuizen, speciaalzaken, online en op luchthavens. Dankzij de samenwerking met Sainsbury's komen er in het Verenigd Koninkrijk in één klap 500 extra verkooppunten bij. Voorheen was de chocolade er enkel te vinden in de twaalf eigen winkels en een aantal warenhuizen.

Het merk boort de markt van de supermarkten aan om snel te kunnen doorgroeien: tegen 2022 wil het immers een omzet halen van twee miljard dollar (1,7 miljard euro). De huidige omzet is niet bekend, maar het zou over meer dan een verdubbeling gaan.

Godiva maakt deel uit van Pladis, de snoepafdeling van de Turkse Yildiz Holding. Dat liet eerder al verstaan grote plannen te hebben met Godiva. Daarbij werd niet enkel het assortiment fel uitgebreid, maar werden ook nieuwe markten in Azië en het Midden-Oosten aangeboord.

Bron : Retail Detail


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis