De fastfoodgroep QSRP (Burger King, Quick, O'Tacos, NORDSEE & Go!Fish) zet zijn ontwikkeling voort met de lancering van CHICK&CHEEZ, een gloednieuw Belgisch merk van krokante kip met een grote variëteit aan smaken en originele sauzen. Het eerste restaurant opent vandaag zijn deur in het centrum van Luik. Tegen het einde van het jaar staan vier nieuwe vestigingen gepland in Wallonië en Brussel. CHICK&CHEEZ wil tegen 2024 maar liefst 38 restaurants openen in België en zijn concept exporteren naar andere landen in Europa.

Een uniek aanbod

CHICK&CHEEZ is het nieuwe merk van de Europese groep QSRP (Quick Service Restaurant Platform), de overkoepelende onderneming in België boven de restaurantketens Burger King en Quick (hamburgers), O'Tacos (halal taco's in Franse stijl) en NORDSEE & Go!Fish (gecertificeerde duurzame zeevruchten).

CHICK&CHEEZ biedt een uniek assortiment binnen Europa van krokante gepaneerde kip. Op het menu staan gemarineerde kippenvleugels op verschillende bereidingswijzen, naast burgers en tenders (pikant of mild, voor elk wat wils), die telkens te combineren zijn met een ruim aanbod aan originele sauzen, vaak op basis van kaas. Klanten kunnen van dit alles genieten in restaurants met een kleurrijk decor, voorzien van de nieuwste digitale technologieën en uitgerust met een heuse gaming room (met arcade videospelletjes, thematische wedstrijden die in het restaurant georganiseerd worden en partnerschappen met e-sportspelers).

"De Belg is dol op kip en hij is gewend om buitenshuis te eten. CHICK&CHEEZ wil alle kipliefhebbers met dit innovatieve concept een nieuwe ervaring bieden om van hun favoriete gerecht te genieten," zegt Pieter Daems, General Manager van CHICK&CHEEZ en O'Tacos BeNeLux. “De coronacrisis heeft grote gevolgen gehad voor de horecasector, maar heeft ook nieuwe kansen gecreëerd, vooral in delivery. We zijn ervan overtuigd dat we met CHICK&CHEEZ snel een belangrijk marktaandeel kunnen veroveren binnen dit fastfoodsegment".

Snelle uitbreiding

Zoals ook bij de andere merken van de QSRP-groep (Burger King, Quick, O'Tacos, NORDSEE & Go!Fish) het geval is, zal de ontwikkeling van CHICK&CHEEZ voornamelijk gebeuren via master franchises en lokale partnerschappen.

"Luik, waar we een sterk partnerschap hebben met onze lokale franchisenemer, is altijd een belangrijke stad geweest voor QSRP. De opening van dit nieuwe restaurant, op een boogscheut van Place Saint-Lambert in het centrum van de stad, is het tiende restaurant van de groep in de stad", zegt Pieter Daems. 

De opening van het restaurant in het centrum van Luik (Rue Joffre 7) wordt gevolgd door twee nieuwe locaties in het najaar in Hornu en Bergen. Tegen het einde van het jaar zullen nieuwe restaurants de deuren openen in Charleroi en Brussel, in 2022 krijgt ook Antwerpen een eigen vestiging.

“Ons doel is om tegen eind 2024 38 restaurants in België te hebben en om het merk snel in de hele Benelux te vestigen," legt Adlane Draou (MadVision) uit, de ondernemer die de CHICK&CHEEZ master franchise voor de Benelux binnenhaalde. “Het idee is ook om multi-franchise ruimtes te ontwikkelen, zoals binnenkort het geval zal zijn in Bergen, waar een O'Tacos en een CHICK&CHEEZ naast elkaar op dezelfde locatie gevestigd zullen zijn."

De lancering van CHICK&CHEEZ en de snelle ontwikkeling ervan zullen een tiental banen per restaurant creëren. Concreet betekent dat ongeveer een 50-tal jobs tegen het eind van het jaar en ongeveer 400 jobs tegen eind 2024.

Met CHICK&CHEEZ breidt QSRP zijn portefeuille van fastfoodmerken uit en bevestigt het zijn ambitie om zijn expansie te versnellen en de referentie te worden in fastfood binnen Europa.

“Dit nieuwe merk, met een focus op kip, is een nieuwe pijler van ons QSRP-platform, naast hamburgers, taco's, vis en zeevruchten," zei Alessandro Preda, CEO van QSRP. “De oprichting van CHICK&CHEEZ toont onze expertise in de ontwikkeling van voedingsconcepten en digitale oplossingen aan. Het is een uiting van ons vermogen om synergiën tussen onze verschillende merken te ontwikkelen én van de ondernemersgeest die onze medewerkers en franchisenemers drijft, met wie we samenwerken."
Nieuws
vanbreda logo 2022.png
Wetswijziging arbeidsongevallen: ook ongevallen van uitzendkrachten opgenomen in de berekening van verzwaarde risico's Lees meer
logo vdl.png
De belastingdruk verlagen als eenmanszaak Lees meer
Heytens: een franchise gericht op op-maat-oplossingen en klanttevredenheid Lees meer
Nobi: Een Vernieuwend Franchiseconcept voor Persoonlijke Groei en Verse Voeding Lees meer
Kevin, succesvol ondernemer met hypotheek.winkel Lees meer
Artion : Expert van de week Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.