1. Herzie de geschatte budgetten en geef prioriteit aan contant geld

Bij de meeste activiteiten weet u dat uw franchisenemers ongeveer twee maanden minder omzet zullen genereren. En we weten niet wat het activiteitenniveau zal zijn na de sluiting. We zullen hen moeten helpen hun budgetten en dus hun uitgaven te wijzigen.

Uw eigen franchisemiddelen zullen ook wijzigen. Gaat u voldoende entreegeld, royalty's en verschillende marges verzamelen om de service te bieden waarmee uw franchisenemers kunnen overleven en het geld hebben om u en hun leveranciers te betalen?

De Business Club-franchise raadt je aan de crowdfunding en solidariteit van "Les Entreprêteurs" te bestuderen. We sponsoren dit proces waarbij "rijke" franchisenemers deelnemen aan de cashflow van franchisenemers in moeilijkheden door middel van een kortlopende aandelenlening die wordt georganiseerd onder toezicht van de franchisegever.

2. Concentreer uw investeringen op de essentie

Tijdens een crisis moet u zich concentreren op de hefbomen die uw financiële middelen en uw cashflow garanderen. Je hoeft je dit jaar geen illusies te maken. Verwijder het overtollige.

3. Geef prioriteit aan de consolidatie van het bestaande, waaronder uw franchisenemers en hun klanten

Voor sommigen zal het levering aan huis, diensten, of advies geven zijn (bijvoorbeeld met nieuwsbrieven met advies en productinformatie om uw klanten te bereiken en uw prospects te activeren). We moeten blijven verleiden en ook geruststellen. We mogen ons niet gewonnen geven aan de giganten van e-commerce.

Als uw entreegelden uw netwerkontwikkelingskosten niet goed genoeg financieren, moet u mogelijk afstappen van de verdere ontwikkeling zodoende het team te behouden die de franchisenemers zullen ondersteunen en de marketingactiviteiten die hen verkeer zullen opleveren.

Train uw team om de franchisenemers te helpen bij het benutten van de mogelijkheden van gedeeltelijke werkloosheid en meer in het algemeen staatssteun en andere... Het kan ook slim zijn om deze taak aan specialisten te delegeren.

Zelfs als de franchisenemers gesloten zijn, kan de franchisegever ze niet in de steek laten door zelf ook te sluiten.

4. Geef prioriteit aan ROI

Een door de crisis gestreste klant is gevoeliger voor alles wat zijn aankoop (zowel online als fysiek) bemoeilijkt. Vereenvoudig, stroomlijn…! Er wordt ook prioriteit gegeven aan acties die hun goede ROI hebben bewezen.

LEESTIP>>>Vermijd stand still voor (Franchise) ondernemers tijdens Corona crisis

5. Werk aan de argumenten en de standpunten

Het is niet zeker dat uw gebruikelijke argumenten en standpunten zonder nuance en zonder verandering gebruikt kunnen worden.

6. Geef prioriteit aan de korte termijn, vooral in de communicatie

De schatkist van uw franchisenemers, dus ook die van u (die komt uit royalty's, entreegelden, marges ...) is contant! Beperk campagnes van pure naamsbekendheid of imago, dit ten gunste van wat u franchisenemers oplevert.

7. Maar bereid je voor op de toekomst door middel van reflectie en training

De periode van gedwongen sluiting van uw franchisenemers is de zeer onvrijwillige maar ook zeer reële kans om:

- bij elke franchisenemer een internal audit operatie starten. Dat elk van hen, als hij of zij moet sluiten, een auditrooster gebruikt dat door de franchisegever verstrekt wordt en dit voor zelfcontrole.

- Creëer werkgroepen met uw franchisenemers over kortstondige herstartacties maar ook over conceptverbeteringen, het zoeken naar innovatie, de evolutie van het economische model en strategische doorbraakmogelijkheden.

- de opleiding van franchisenemers en hun personeel voltooien om te werken aan algemene of individuele zwakke punten. (bijvoorbeeld met deze digitale trainingen die door de FNCV aan handelaren en zelfstandigen worden aangeboden en die aan franchisenemers kunnen worden aangepast)

8. Kijk uit voor kansen

Crisissen creëren kansen. Gebruik besparingen op secundaire posities zoals beeldcampagnes om de juiste en gepaste kansen te grijpen. Het is goed om de tijd van één ​​persoon of van meerdere vrij te maken om de actuele tijdgeest te analyseren en dit door al onze zintuigen wakker te houden en te gebruiken op zoek naar kansen.

9. Bespreek met andere franchisegevers en belangrijke professionals

Om dit te doen, voert de Franchise Business Club de volgende acties uit:

a) Oprichting van een thema groep die informatie uitwisselt en discussies voert omtrent "Coronavirus, strijden om weer op te leven"

b) Organisatie van een workshop om de activiteit van een franchisenemer te stimuleren. Gepland voor 9 juni, kan worden vervroegd tot 12 mei als de situatie het toelaat.

c) Webinars, enz. ... in voorbereiding.

d) Uw suggesties zijn welkom

Conclusie

Blijf constant op de hoogte. Deel tips, advies en goede adressen met uw partners die geen directe concurrenten zijn. Uw vrienden en de Franchise Business Club zijn essentieel voor u in deze periode om zaken uit te wisselen, te geven en te ontvangen.
Nieuws
Vanbreda Logo
De gemoedsrust van een cyberverzekering Lees meer
GEOCONSULTING Logo2020 RVB Title Baseline Color Positif
Functionele diversiteit: een kans of een hindernis voor ontwikkelaars? Lees meer
Een nieuwe lente, een nieuwe 8tea5! Lees meer
Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels Lees meer
Discountketen Leader Price verdwijnt uit België Lees meer
Heropening Spar Linkeroever Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.