Evenwichtige voeding promoten door koopkracht te verhogen, dat is de doelstelling van Delhaize en Unbox met het nieuwe concept Healthy Membership Program. Medewerkers van deelnemende organisaties genieten van 20% korting op Nutri-Score A en B producten. Het is dé manier om mensen meer te laten kiezen voor evenwichtige producten maar is tegelijkertijd ook een aantrekkelijke manier voor organisaties om de koopkracht van hun medewerkers te optimaliseren/verhogen.
De Covid-pandemie heeft voor veel zaken als accelerator gewerkt. Gezonde voeding was daarvoor al een belangrijk aandachtspunt maar staat nu meer dan ooit bovenaan op de agenda. Een gezondere levensstijl door meer te bewegen en gezonder te eten is voor veel mensen dus prioriteit geworden. En klanten verwachten ook van retailers dat zij hen ondersteunen in hun inspanningen om gezonder te leven.
LEESTIP >>> Delhaize en Foodmaker kondigen structureel partnership aan
Vandaag lanceren Delhaize en Unbox een revolutionair project dat de medewerkers van de deelnemende organisaties een financiële stimulans geeft om voor voedingsproducten met een Nutri-Score A of B te kiezen. En het is ook financieel aantrekkelijk voor de bedrijven en organisaties die deelnemen aan het programma.
Xavier Piesvaux CEO van Delhaize : “Delhaize is mee met t leven en promoot net daarom een gezonde levensstijl. Als Belgische pionier in het voedingslabel Nutri-Score helpt het mensen om elke dag evenwichtige keuzes te maken. Nutri-Score maakt daarom integraal deel uit van de strategische en commerciële aanpak van Delhaize zodat klanten kunnen genieten van interessante promoties en prijzen, nieuwe producten en inspiratie op vlak van gebalanceerde voeding.”
Erik Saelens van Unbox: “Het concept dat vandaag wordt gelanceerd is gebaseerd op het pilootproject Healthy Ucoins (www.ucoin.be) dat in 2019 succesvol werd getest door Unbox en Delhaize bij een selectie van bedrijven. Bij de analyse van dat pilootproject kon toen vastgesteld worden dat er substantieel meer Nutri-Score A en B producten werden verkocht als de deelnemers extra korting kregen op de aankoop van deze evenwichtigere producten. Het is het onomstotelijk bewijs dat behavioral reward systemen de toekomst zijn.”
Het Healthy Membership programma is vrij van belastingen en sociale zekerheidsbijdragen én dus zeer aantrekkelijk voor bedrijven en organisaties en hun werknemer. Dit hebben ook de rulingcommissie en de RSZ bevestigd. En dat is het signaal om het programma als volwaardig project uit te rollen naar alle geïnteresseerde bedrijven en organisaties.
De Covid-pandemie heeft voor veel zaken als accelerator gewerkt. Gezonde voeding was daarvoor al een belangrijk aandachtspunt maar staat nu meer dan ooit bovenaan op de agenda. Een gezondere levensstijl door meer te bewegen en gezonder te eten is voor veel mensen dus prioriteit geworden. En klanten verwachten ook van retailers dat zij hen ondersteunen in hun inspanningen om gezonder te leven.
LEESTIP >>> Delhaize en Foodmaker kondigen structureel partnership aan
Vandaag lanceren Delhaize en Unbox een revolutionair project dat de medewerkers van de deelnemende organisaties een financiële stimulans geeft om voor voedingsproducten met een Nutri-Score A of B te kiezen. En het is ook financieel aantrekkelijk voor de bedrijven en organisaties die deelnemen aan het programma.
Xavier Piesvaux CEO van Delhaize : “Delhaize is mee met t leven en promoot net daarom een gezonde levensstijl. Als Belgische pionier in het voedingslabel Nutri-Score helpt het mensen om elke dag evenwichtige keuzes te maken. Nutri-Score maakt daarom integraal deel uit van de strategische en commerciële aanpak van Delhaize zodat klanten kunnen genieten van interessante promoties en prijzen, nieuwe producten en inspiratie op vlak van gebalanceerde voeding.”
Erik Saelens van Unbox: “Het concept dat vandaag wordt gelanceerd is gebaseerd op het pilootproject Healthy Ucoins (www.ucoin.be) dat in 2019 succesvol werd getest door Unbox en Delhaize bij een selectie van bedrijven. Bij de analyse van dat pilootproject kon toen vastgesteld worden dat er substantieel meer Nutri-Score A en B producten werden verkocht als de deelnemers extra korting kregen op de aankoop van deze evenwichtigere producten. Het is het onomstotelijk bewijs dat behavioral reward systemen de toekomst zijn.”
Het Healthy Membership programma is vrij van belastingen en sociale zekerheidsbijdragen én dus zeer aantrekkelijk voor bedrijven en organisaties en hun werknemer. Dit hebben ook de rulingcommissie en de RSZ bevestigd. En dat is het signaal om het programma als volwaardig project uit te rollen naar alle geïnteresseerde bedrijven en organisaties.