Is dit herkenbaar bij uw Franchise organisatie?

  • Mijn handboek ligt veilig achter slot en grendel
  • We hebben niet de recentste versie
  • Ik weet niet of het de recentste versie is
  • Meerdere versies zijn in omloop
  • Ik heb geen idee dat deze problematiek in het handboek wordt aangekaart en oplossingen voor geboden
  • We moeten 100 x hetzelfde herhalen
  • Informatie bij iedereen krijgen op hetzelfde tijdstip is onbegonnen werk
  • Updaten van ons handboek kost tijd en vooral geld, daarom doen wij het niet systematisch
  • Cruciale Informatie is niet voor iedereen beschikbaar
Dan bent u niet alleen, elke Franchise organisatie worstelt hiermee. Het handboek dient om het beleid en concept uit te stippelen, de spelregels voor alle stakeholders duidelijk weer te geven, een referentie kader te scheppen en ook als begeleidende tool voor het geven van de (starters) opleidingen. Dit is en blijft de grootste uitdaging van alle Franchise organisaties.

De uitdagingen van een klassiek Franchise Handboek

  • Een zware en lompe classeur die ergens in een kast ligt bij uw franchisenemers
  • Wordt niet genoeg aangewend als hands-on operationeel hulpmiddel
  • Personeel van de franchisenemer weet met moeite af van het bestaan van een SOM
  • Het handboek wordt niet geüpdatet naar de laatste versie
  • Het handboek bevat irrelevante/geheime delen voor personeel
  • Alleen maar overmaken van standaard informatie, zonder input van de ontvangers

Wat zijn nu de voordelen van een Online handboek?

  • Altijd elektronisch beschikbaar
  • Toegankelijk voor de ganse organisatie met relevante content
  • Win tijd en inspanning tijdens de operationele audit/opvolgingen
  • Dynamisch communiceren met de franchisenemers en hun personeel

Gebruik uw digitaal Franchise Handboek als audit tool

  • Online Audit formulier (checklist) die de regionale franchise consultant invult en automatisch verstuurt naar het hoofdkantoor
  • Score toekennen via een likert schaal (bvb. 1-10)
  • Bij onvoldoendes kan u extra vragen hieromtrent laten verschijnen en naar de desbetreffende afdelingen automatisch overmaken
  • De audit formulieren en rapporten zijn voor de franchisenemers & franchisegever steeds toegankelijk & raadpleegbaar
  • Ook handig : checklists, bestelformulieren, goedkeuring nieuwe producten, goedkeuring eigen marketing materialen, incidenten melden, etc.

Scienta, de ideale tool voor een online Franchise Handboek

Na jarenlang zoeken heeft Francorp , de Franchise Expert in België, een gepaste tool hiervoor gevonden die specifiek op maat van Franchising kan worden ingezet! Francorp heeft dit uitvoerig getest en gebruikt dit reeds bij een aantal Franchise netwerken.

Scienta is een gecentraliseerd systeem van documenten, processen, formulieren met verschillende rollen en gebruikersrechten. Meer informatie over Scienta.

“Directe tijdsbesparing : 20 % van de werktijd van een medewerker is hij op zoek naar de juiste informatie (Mc Kinsey)”

Scienta online Franchise handboek

Wil u zelf aan de slag met een online Franchise Handboek?

Franchise.be helpt Franchise organisaties in België bij de implementatie van Scienta!
Nieuws
vanbreda logo 2022.png
Wetswijziging arbeidsongevallen: ook ongevallen van uitzendkrachten opgenomen in de berekening van verzwaarde risico's Lees meer
logo vdl.png
De belastingdruk verlagen als eenmanszaak Lees meer
Nobi: Een Vernieuwend Franchiseconcept voor Persoonlijke Groei en Verse Voeding Lees meer
Kevin, succesvol ondernemer met hypotheek.winkel Lees meer
Artion : Expert van de week Lees meer
Esprit opende nieuwe franchise winkel in Halle Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.