Innoveren, de sleutel tot een succesvol franchisenetwerk

De prestatie van een franchise wordt gemeten aan de hand van gekwantificeerde resultaten, groeiende naamsbekendheid en veranderingen in het aantal verkooppunten in Frankrijk en/of internationaal. Maar naast de cijfers, om ervoor te zorgen dat u deelneemt aan een duurzame en langdurige franchise, is er een belangrijke factor om rekening mee te houden en te observeren: het innovatievermogen binnen het concept.

Voor elk bedrijf is het ontwikkelen van zijn aanbod door middel van innovatie inderdaad essentieel voor de groei. In een voortdurend veranderende wereld, vooral in onze sector, evolueren voedingstrends en veranderen de verwachtingen van klanten op elk moment volgens hun wensen en behoeften. Het is daarom belangrijk om te innoveren om aan deze verwachtingen te voldoen en je te onderscheiden van de concurrentie door nieuwe ideeën en verandering aan te bieden. Bij L'atelier Papilles wil het netwerk, meer dan alleen klanttevredenheid, de smaakpapillen van zijn klanten echt verrassen!

Moed en wendbaarheid ten dienste van innovatie

Innovatie staat centraal in het concept van L'atelier Papilles en daarom worden de recepten voortdurend verbeterd door de afdeling Research & Development met de betrokkenheid en deelname van franchisepartners.

De teams van L'atelier Papilles bedenken en creëren nieuwe producten om klanten twee keer per jaar een menuvernieuwing aan te bieden om te variëren en de seizoenen te volgen. Daarnaast ontwikkelen ze het hele jaar door uitzonderlijke recepten voor speciale evenementen. Denk aan de heerlijke Gianduja-frambozentaart voor Valentijnsdag of de grote selectie houtblokken voor de feestdagen.

Hun doel: recepten creëren die klanten zullen verrassen.

LEESTIP >>> L'atelier Papilles, een veilige haven in tijden van crisis

Innovatiemanagement

Het innovatieproces is transversaal en omvat veel spelers in de verschillende stadia. Eerst bestuderen de teams de markt om altijd op zoek te zijn naar trends en de verwachtingen van de klanten, zodat moderniteit wordt weerspiegeld in recepten. Sterrenproducten, nieuwe gewoonten, ingrediënten van elders, regionale eigenaardigheden, seizoensproducten... Het is daarom noodzakelijk om een ​​scherp waarnemingsvermogen te hebben en een grote creativiteit te tonen om nieuwe producten te bedenken.

Bovendien ontmoeten de R&D-teams (Inkoop, Logistiek, Producten & Uitrusting) de referentie-franchisenemers en vertegenwoordigers om kennis te nemen van de feedback van onze klanten. Deze meningen zijn van onschatbare waarde, zodat het aanbod zo goed mogelijk aansluit bij de wensen van onze klanten.

Bij L'atelier Papilles wordt aandachtig geluisterd naar de ideeën en feedback van franchisenemers en, afhankelijk van de creaties, kunnen nieuwe recepten worden aangepast aan lokale gewoontes.

Vervolgens wordt er belangrijk werk verricht aan alle details van de nieuwe recepten:

  • Een smaak die een bron van emoties is,
  • Een mooie presentatie en een formaat aangepast om de klant te verleiden,
  • Een seizoensgebonden samenstelling met ingrediënten van geselecteerde partners,
  • Voorbereiding die geen complexiteit toevoegt voor de franchisenemer,
  • Ondersteuning van de lancering met de franchisenemer (communicatiemiddelen, technische aspecten, enz.)
Het is geen gewoon product, maar een echte smaakbeleving voor klanten en meerwaarde voor franchisenemers.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.