Waarom bent u als franchisenemer begonnen terwijl er al een familiebedrijf was?
De automobielsector is een grote sector en je betekent pas echt iets als er een nationale dekking is, dan kunnen klanten eender waar in het land meteen terecht bij een garage van hetzelfde merk als er zich problemen voordoen. Bij Profile is dat zo, je kan eender waar terecht bij een center, dus hebben we besloten om ook twee van onze concessies om te vormen naar Profile centers.Waarom hebt u gekozen voor Profile?
Er zijn in de sector meerdere mogelijkheden, maar bij Profile staat krachten bundelen en elkaar helpen centraal en dat trok me heel hard aan. Daarnaast kan je ook doen wat je wil en heb je een goede naam boven het center hangen. Dat helpt altijd.Je krijgt daarnaast ook ondersteuning vanuit het moederbedrijf. Zowel als het gaat om werkmethodes bijvoorbeeld, als ondersteuning wanneer je problemen ondervindt. Zij zorgen ervoor dat je redelijk snel gecontacteerd wordt door de juiste persoon, iedereen heeft er namelijk zijn vakdomein waardoor we gerichter geholpen kunnen worden. Daarnaast bellen we ook vaak naar andere franchisenemers, en omgekeerd, we zijn een familie die elkaar probeert te helpen.
Wat vindt u het belangrijkste voor uw klanten?
Wij willen eigenlijk voornamelijk de schrik van een garage binnen te wandelen wegnemen. Vaak kijken mensen ertegenop om naar de garage te gaan want ze weten niet wat hen te wachten staat en hoeveel het zal kosten en dergelijke. Daarom hebben wij vaste tarieven en zijn we zo transparant mogelijk. Mensen weten vooraleer we beginnen redelijk goed wat ze zullen moeten neerleggen ervoor.LEESTIP >>> Profile ziet kansrijke toekomst voor de franchiseformule
Daarnaast vinden we het ook belangrijk dat de klant mee kan beslissen over de herstelling, elke klant is namelijk anders. Een klant met een redelijk nieuwe auto is beter af met nieuwe en wat duurdere banden terwijl dat iemand met een al redelijk oude auto die waarschijnlijk geen jaren meer zal meegaan beter af is met wat goedkopere banden om hen niet nodeloos op kosten te jagen. Wij kunnen daarin adviseren, maar uiteindelijk beslissen ze dan zelf wat ze juist willen.