Wij maken bij het aanbieden van elektronische diensten gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. Daarmee kunnen wij onder andere verschillende opvragingen van pagina’s van de Website combineren en het gedrag van gebruikers analyseren.
Via onderstaande instellingen kunt u aangeven welke cookies u wilt accepteren. Houd er rekening mee dat door het niet accepteren van cookies een deel van de functionaliteit van deze website niet beschikbaar kan zijn. Meer informatie over het gebruik van gegevens en de verschillende cookies vindt u in onzeprivacyverklaringencookiebeleid.
Er zijn verschillende criteria die bepalen of je de Mercuriusprijs in de wacht zou kunnen slepen. De belangrijkste voorwaarden op een rijtje:
Het winkelconcept moet uniek zijn, beleving moet centraal staan, de online aanwezigheid zoals een webshop is belangrijk, de inrichting van de winkel/het gebouw moet ook uitblinken boven de andere kandidaten en niet onbelangrijk je moet de duurzaamheid van je winkelconcept kunnen aantonen.
Vorig jaar viel Medi-Market in de prijzen. De kruising tussen een supermarkt en een apotheek haalde het van meer dan 30 kandidaten. De tweede en derde plaats waren in 2015 weggelegd voor Ellis Gourmet Burger en CRU.
De selectieprocedure gebeurt door een onafhankelijke jury, bestaande uit zeven retailexperts. In een eerste fase worden 10 laureaten genomineerd. Daarnaast zal men ook een onaangekondigd bezoek brengen aan de geselecteerde winkels. De prijsuitreiking vindt plaats op 26 oktober, op dat moment maakt Comeos bekend wie de definitieve winnaar is.
Reageren