Quetzal

Carrefour doet het met Tesco in nieuw inkoopverbond

Inkoopexpertise van twee wereldleiders gecombineerd.
De strategische alliantie tussen Tesco en Carrefour zal minstens drie jaar duren en de initiatiefnemers hopen al binnen de twee maanden van start te kunnen gaan. “Deze strategische alliantie tussen Carrefour en Tesco is een belangrijke overeenkomst, aangezien het de inkoopexpertise combineert van twee wereldleiders, die geografisch complementair zijn en gemeenschappelijke strategieën hebben”, aldus Carrefour-topman Alexandre Bompard in een persverklaring.

“Door samen te werken en het beste uit onze collectieve productexpertise en inkoopvermogen te halen, zullen we onze klanten nog beter kunnen bedienen, met nog meer keuze, kwaliteit en waarde”, zegt ook Dave Lewis, CEO van Tesco.

Samenwerking in en achter de winkelrekken
De alliantie zal betrekking hebben op de samenwerking met internationale leveranciers op het gebied van huismerken en merkproducten, maar ook op producten voor eigen gebruik en diensten zoals marketing en datacollectie. Verse voeding valt daarentegen buiten de samenwerking, terwijl de retailers ook op lokaal en nationaal niveau los van elkaar blijven werken.

De samenwerking kan voor Tesco en Carrefour wellicht vooral buiten hun thuismarkten interessant worden: Tesco is buiten het Verenigd Koninkrijk nog actief in Oost-Europa en Aziatische landen zoals Maleisië en Thailand. Het zijn regio’s waar ook Carrefour vertegenwoordigd is. Voor China en de Poolse markt geldt de samenwerkingsdeal evenwel niet, omdat beide retailers elkaar daar beconcurreren.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis