Via videos wil het een publiek bereiken dat vooral via YouTube informatie zoekt. In Frankrijk is Carrefour het idee sinds december aan het testen. Thomas Rudelle, directeur digitale marketing Carrefour, postte een video via zijn LinkedIn-profiel. “Een video wordt te vaak gezien als een brandplatform voor merken en niet noodzakelijk als iets wat de directe verkoop of de traffiek in de winkel kan boosten.”

LEESTIP >>> Carrefour geeft nationale zichtbaarheid aan haar steun voor de horecasector

In de video is een mannenstem te horen die beautyproducten bij Carrefour aanprijst. “Er is een directe korting van 30% op het tweede product van het gamma Carrefour Soft Bio. In mijn schoonheidsroutine hou ik ervan een hydraterende crème aan te brengen na de douche.” De video doorbladert de folder, geeft er via een voice-off commentaar op en duurt 1 minuut 40 seconden. Thomas Rudelle zegt dat de test die sinds december in Frankrijk gestart werd een succes is. “We willen dat onze cataloog en de digitalisering ervan voor onze klanten een ervaring is. Videos hebben een groot potentieel, op voorwaarde dat we er een beetje creatief mee omgaan.” Carrefour België wil in één van de komende maanden ook bij ons starten met folders die op maat van YouTube gemaakt zijn, laat woordvoerder Siryn Stambouli weten.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.