Hoe is Care Beauty Center ontstaan?

Neolabo is meer dan dertig jaar geleden ontstaan als distributeur van beautyproducten. Ondertussen hebben we al heel wat ervaring opgedaan, bevoorraden we meer dan 1.000 schoonheidssalons en zijn we eigenlijk geëvolueerd van leverancier naar een echte coaching firma in de schoonheidssector. Dat vinden we belangrijk, het is namelijk niet onze bedoeling om elke maand een nieuw product te lanceren om meer te kunnen verkopen, maar wij willen wel een familiale kmo zijn die dicht bij haar klanten staat. Ons succes en onze voldoening komt dan ook voort uit onze Care Beauty Centers die voortgevloeid zijn uit onze jarenlange ervaring.

Het is natuurlijk ook zo dat de tijden veranderd zijn sinds de opstart van Neolabo. Waar het veertig jaar geleden nog belangrijk was om alle diensten onder één dak aan te bieden en steeds nieuwigheden op de markt te brengen, is dit niet meer het geval. Wij zijn daar ook in meegegroeid en wij kiezen er vandaag de dag expliciet voor om geen beauty supermarkt te zijn, maar wel een goed concept aan te bieden.

Is dat wat Care Beauty Center uniek maakt?

Ja, wij vinden dat de belevenis van klanten primeert. Het is dan ook onze bedoeling om onze schoonheidsspecialistes te ontlasten van alle bijkomende taken zodat zij zich volop kunnen focussen op de noden van de klant. We begeleiden dan ook elke Care Beauty Center hierin, het is namelijk zo dat klanten niet allemaal op dezelfde manier benaderd kunnen worden, iedereen is anders en heeft andere noden en daar willen we op inspelen.  Onze Care Skin Coaches bepalen dus ook de inhoud van het plan naargelang de klant, zijn/haar wensen en ook de tijd en budget die ze er willen insteken.

Het is ook zo dat we zelf dat hele proces al hebben meegemaakt en we hebben daarbij ook fouten gemaakt en onze aanpak moeten aanpassen. Dat maakt natuurlijk dat deze steeds gebeterd is en dat wij nu kunnen zeggen dat het werkt.

Hoe ontzorgen jullie de zelfstandige partners?

Van bij het begin van het concept hebben we onszelf de vraag gesteld wat nu de uitdagingen zijn van een schoonheidsspecialiste, waar willen wij hen kunnen begeleiden en helpen. En dat zijn enkele uiteenlopende zaken zoals de balans tussen werk en privé, de rendabiliteit van hun zaak, het werven van klanten en dergelijke. En daar zijn we dan verder mee aan de slag gegaan. Enerzijds door hen te helpen door onder andere maandelijkse campagnes te houden via sociale media zodat er zichtbaarheid gecreëerd wordt en anderzijds door ze een goede coaching te bieden. Één van onze Care Skin Coaches vatte het mooi samen: “Jullie zitten constant achter ons, dat geeft druk maar we begrijpen perfect waarom en we zouden nooit meer terug willen gaan naar onze oude manier van werken.”

We proberen daarbij natuurlijk in te spelen op onze sterktes en ervaring die we hebben opgebouwd en we hebben zelf ook geen schrik om ook extra kennis in te schakelen voor bepaalde zaken. Om de expansie van ons concept hebben wij er bijvoorbeeld voor gekozen om met Francorp te werken. Zij hebben namelijk de ervaring die ons helpt om sneller te kunnen schakelen en stappen vooruit te zetten.

Wat zijn jullie expansieplannen?

Bij de start van het concept hebben we een 5 jaren-plan opgemaakt met een jaarlijkse doestelling. In 2020 was het bijvoorbeeld de bedoeling om het jaar af te sluiten met acht centra, en alhoewel we door de Coronapandemie zes maanden de deuren moesten sluiten, hadden we op het einde van het jaar negen centra waarvan er al zes actief zijn. Voor dit jaar lopen er al wat gesprekken heel vlot, we merken dat het succes van de huidige centra het sneeuwbaleffect op gang hebben geduwd en deze ook steeds versneld. Dat zal ons helpen om het doel van 120 centra te hebben tegen eind 2024 te verwezenlijken.

Ook de financiële ondersteuning van PMV (Participatie Maatschappij Vlaanderen) helpt daar natuurlijk bij. Het feit dat zij in ons geloven, geeft dat wij alleen maar sterker achter onze overtuiging staan en dat straalt natuurlijk af.

Welke zelfstandige schoonheidssalons kunnen zich aansluiten als Care Beauty Center?

Bij ons is de persoon het belangrijkste. Zoals ik al eerder zei, willen we een familiale kmo blijven en werken aan een persoonlijke begeleiding van onze Care Skin Coaches. Daarom gaan we voornamelijk kijken naar hoe die persoon in het leven staat tegenover de eindconsument, maar ook of hij/zij bereidt is om anders te werken. Dat betekent niet dat ze meer zullen moeten werken, maar wel op een aangepaste manier. Daarnaast zijn er natuurlijk nog een aantal concrete factoren die meespelen en die lichten we ook allemaal toe tijdens onze verkennende gesprekken met deze mensen.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.